پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

تولیدکنندگان از یخ آب زمستانه در باغات استفاده کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولیدکنندگان از یخ آب زمستانه در باغات استفاده کنند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: زنبورداران جهت حفاظت از کندوهای زنبورعسل تمهیدات مناسب را اتخاذ کنند.

به گفته او، با توجه به وزش باد، باغداران از هرگونه آبیاری باغات طی روزهای آتی اجتناب کنند، همچنین از هرگونه سم‌پاشی باغات و نخیلات هم پرهیز کنند.

رفیعی می گوید: گلخانه داران به دلیل شرایط جوی استحکام سازه های گلخانه را بررسی کنند.

این کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان نسبت به استفاده از ضدیخ در ماشین آلات کشاورزی و یخ آب زمستانه در باغات میوه و مزارع اقدام کنند.

براساس تحلیل هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا 9 دی ماه 46.6 میلی متر، در مدت مشابه سال قبل 45.3 میلی متر و در دوره بلندمدت 65.1 میلی متر است که این امر افزایش 2.7 درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش 22.3 درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی در اکثر مناطق کشور تا اواخر وقت سه شنبه جوی پایدار حاکم خواهد بود و همواره در شهرهای صنعتی و پرجمعیت سطح آلاینده های جوی افزایش می یابد.

اواخر وقت سه شنبه و اوایل روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب بتدریج در نیمه غربی کشور بارش باران و برف رخ می دهد. همچنین از امروز تا اواخر وقت دوشنبه در نیمه جنوبی کشور آسمان نیمه ابری تا ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی