پنج‌شنبه 7 تیر 1403

تولیدکنندگان انصاف در فروش کالا را رعایت کنند

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
تولیدکنندگان انصاف در فروش کالا را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عباس علی‌آبادی امروز (دوشنبه 21 خرداد) در بیست و دومین همایش روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیست؛ آنچه باید بین این دو باید حاکم شود اخلاق است و اگر اخلاق رعایت نشود، معامله درست انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: اخلاق همان صداقت و انصاف است؛ از این رو باید تولیدکنندگان و فروشندگان اطلاعات درست و همه مسایل مربوط به کالاها را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رعایت موازین دینی در معامله، گفت: اگر معامله‌ای بین مشتری و فروشنده انجام شد که هر دو طرف راضی باشد و یکی بر دیگری مغلوب نشود، این معامله درست و در غیر این صورت معامله باطل است.

علی‌آبادی بیان کرد: اگر کالایی دارای کیفیت لازم نیست، این موضوع حتماً برای خریدار تبیین شود تا متضرر نشود.

براساس این گزارش، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از 30 تولیدکننده و شرکت برتر با اهدای جایزه ملی تقدیر شد.

همایش ملی حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‌کنندگان برگزار شد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان متولی برگزاری این همایش از سال 1380، بنگاه‌های اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف‌کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از آنها تقدیر کرد.