یک‌شنبه 15 مهر 1403

تولید برق کشور 6هزار مگاوات با توسعه و تعمیرات نیروگاه‌ها افزوده شد / تحقق عبور از پیک مصرف برق تابستان با مشارکت مردم و صنایع استان مرکزی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تولید برق کشور 6هزار مگاوات با توسعه و تعمیرات نیروگاه‌ها افزوده شد / تحقق عبور از پیک مصرف برق تابستان با مشارکت مردم و صنایع استان مرکزی

مخلص الائمه استاندار مرکزی، گفت: با توسعه و تعمیرات نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته، به میزان 6هزار مگاوات بر تولید برق کشور افزوده‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی امروز در سومین جلسه گذر از پیک مصرف برق تابستان، گفت: با توسعه و تعمیرات نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته، به میزان 6هزار مگاوات بر تولید برق کشور افزوده‌شده است.

وی بیان کرد: با همکاری خوب صنایع و همدلی مردم در تابستان پیشرو، پیک مصرف برق را با موفقیت سپری خواهیم کرد.

مخلص الائمه گفت: سال گذشته کشور در شرایط خاصی قرار گرفت و امسال با تصمیمات اتخاذ شده، خط قرمز قطع برق مصارف خانگی است مشروط به اینکه نسبت به سقف الگوی مصرف و کاهش 10درصدی مصرف اقدام کرده باشند.

تحقق عبور از پیک مصرف برق تابستان با مشارکت مردم و صنایع استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در این جلسه ضمن مدیریت مصرف 10درصدی برق توسط مشترکین خانگی گفت: حدود 20 درصد مشترکین خانگی استان بالای 300کیلووات مصرف دارند در صورت عدم صرفه‌جویی، به‌ناچار قطع برق این مشترکین را به همراه خواهد داشت.

محمود محمودی بابیان اینکه هم‌اکنون پیک مصرف برق در استان 950مگاوات است، افزود: این میزان به 1350 مگاوات در تابستان می‌رسد که مدیریت مصرف برق در تابستان نیازمند مشارکت همگانی است.

تغییر ساعات اداری، اطلاع‌رسانی مستمر از طریق صداوسیما و جراید، در اختیار گذاشتن تابلوهای تبلیغاتی در شهرستان‌ها به ادارات برق، به‌کارگیری مولدهای اضطراری، رعایت سقف الگوی مصرف مصوب، تعطیلی فعالیت مشترکین تجاری از ساعت 13الی 17، همکاری مشترکین کشاورزی و تجاری از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام /