سه‌شنبه 3 مهر 1403

تکلیف دولت در کمک به خریداران تاکسی‌های برقی روشن است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تکلیف دولت در کمک به خریداران تاکسی‌های برقی روشن است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای ماده 12 قانون گفت: تکلیف دولت محرز و روشن است و امیدواریم به قانون عمل کند و سهم خود را بپردازد، شهردار تهران نیز باید طبق قولی که داده، این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

- اخبار اجتماعی -

علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تجمع دارندگان تاکسی‌های برقی مقابل شورای شهر تهران برای اجرای ماده 12 قانون اظهار کرد: این دولت و دولت‌های قبلی همواره با وعده‌های مشابه‌ای به احقاق حقوق مردم و اقشار مختلف روی کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دولت به تعهدات قانونی خود سریع‌تر عمل کند، ادامه داد: بسیاری از افرادی که به وعده شهرداری اعتماد کردند و تاکسی‌های برقی خریداری کردند، امیدوار بودند که با این وسیله نقلیه درآمد خود را تأمین کنند، اگر هزینه‌ها بیشتر از درآمد باشد، این اقدام برای آن‌ها توجیهی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری وعده پیگیری و حمایت از دولت را داده است، تصریح کرد: به عقیده بنده تکلیف دولت محرز و روشن است و امیدواریم به قانون عمل کند و سهم خود را بپردازد؛ شهردار تهران نیز باید طبق قولی که داده، این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سنت حسنه حضور شهردار در هیئت دولت در این دوره هم تداوم پیدا کرد که می‌تواند به بهبود روابط میان دولت و شهرداری کمک کند و اجرای قوانین و حمایت‌های لازم را تضمین کند.

قائمی اظهار کرد: اگر حمایت دولت و اجرای ماده 12 قانون محقق نشود، قطعاً در عدم ترغیب سایر تاکسیران‌ها برای خرید تاکسی‌های برقی اثرگذار است با این حال ما تلاش می‌کنیم صدای رانندگان تاکسی را به گوش شهردار و دولت برسانیم تا نگرانی‌های آن‌ها هر چه زودتر برطرف شود.

توسعه استفاده از تاکسی‌های برقی چه اهمیتی دارد؟

به گزارش تسنیم، جمعی از تاکسیران‌های تهران برای سومین بار مقابل ساختمان شورای تجمع کردند و مطالبه آنها اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است که با تحقق آن مبلغ بلاعوض به تاکسیران‌ها به عنوان کمک هزینه خرید تاکسی برقی پرداخت می‌شود.