پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

ثبت قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس تکمیل شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ثبت قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس تکمیل شد

مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ثبت قراردادهای خرید وفروش مسکن در سامانه خودنویس تکمیل شده است گفت: قراردادهای خرید وفروش مسکن با اتصال به چند سامانه از جمله قوه قضائیه و ثبت احوال تکمیل شده و خریداران و فروشندگان مسکن دیگر مشکلی برای ثبت قرارداد در سامانه نخواهند داشت‌.

وی ادامه داد: پیش از این اگر فردی ممنوع المعامله بود امکان شناسایی آن برای فرد فراهم نبود اما در حال حاضر با اتصال سامانه خودنویس به قوه قضائیه امکان شناسایی فرد ممنوع المعامله فراهم شده و دیگر در ثبت قرارداد و یا خرید وفروش مشکلی پیش نخواهد آمد.

ساسانی تصریح کرد: تمامی قراردادهای اجاره و خرید و فروش از نسخه قدیمی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (ایران املاک) به نسخه جدید آن (خودنویس) منتقل شده است و مشاوران املاک در سامانه خودنویس دسترسی کامل به این موارد دارند و می‌توانند انواع قرارداد اجاره و خرید و فروش را در این سامانه ثبت کنند.

مدیر سامانه خودنویس گفت: تعداد قرارداد‌های خریدو فروش مسکن به بیش از 3هزار فقره رسیده و مشکلی در ثبت قراردادها در این بخش ایجاد نخواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری