سه‌شنبه 28 فروردین 1403

جاده درگز - قوچان بر اثر کولاک بسته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جاده درگز - قوچان بر اثر کولاک بسته شد

مشهد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راه کوهستانی درگز - قوچان در شمال خراسان رضوی به دلیل کولاک شدید، عدم دید افقی کافی و لغزندگی سطح جاده تا اطلاع بعدی بسته شد.

ابراهیم نصری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش برف در حوزه راههای فریمان، خوشاب، باخرز، قوچان، کلات، چناران و آزادراه مشهد - باغچه و بزرگراه باغچه - نیشابور و بالعکس، تربت حیدریه - باغچه و جاده‌های سبزوار - اسفراین، کاشمر - نیشابور، زاوه - فریمان، سرخس - مشهد و بالعکس، بجستان - فردوس و مشهد - کلات گزارش شده است. وی ادامه داد: بارش باران در جاده های بجستان، بینالود (طرقبه - شاندیز)، رشتخوار و زاوه موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، پدیده مه گرفتگی در بیشتر گردنه‌ها و نقاط مه‌گیر استان به صورت فراگیر روی داده و دید افقی رانندگان در این مناطق محدود شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش برف و باران که از روز چهارشنبه آغاز شده تا یکشنبه هفته پیش رو همراه با افت شدید دمای هوا به ویژه در نیمه شمالی استان ادامه خواهد داشت.

51 گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول 545 کیلومتر، 172 گردنه در راه‌های روستایی به طول 574 کیلومتر و 136 منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول 586 کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و 200 کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و 600 کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و 760 کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*