دوشنبه 28 خرداد 1403

جاده هراز به مدت چهار ماه به صورت مقطعی بسته است

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
جاده هراز به مدت چهار ماه به صورت مقطعی بسته است

مسیر هراز تا 20 شهریور امسال به علت اجرای عملیات خاکبرداری و اصلاح شیب ترانشه در محدوده قلابن از کیلومتر 64.2 تا 65، از ساعت هشت صبح تا 17 عصر روز‌های دوشنبه، هر هفته به غیر ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه بسته است و تردد خودرو‌ها در این مدت از راه‌های جایگزین کندوان و فیروزکوه امکان‌پذیر است.

رییس پلیس راه مازندران از بسته بودن مقطعی جاده هراز از امروز (یکشنبه) به مدت چهار ماه خبر داد و گفت که رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند برای تردد از مسیر‌های جایگزین کندوان و فیروزکوه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ یدالله جهان‌تاب افزود: مسیر هراز تا 20 شهریور امسال به علت اجرای عملیات خاکبرداری و اصلاح شیب ترانشه در محدوده قلابن از کیلومتر 64.2 تا 65، از ساعت هشت صبح تا 17 عصر روز‌های دوشنبه، هر هفته به غیر ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چند روزه بسته است و تردد خودرو‌ها در این مدت از راه‌های جایگزین کندوان و فیروزکوه امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه مسیر‌های شمالی اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در راه‌های چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، زمان بازگشت خود به مقصد را مدیریت کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.

سرهنگ جهان‌تاب، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف 72 ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره‌های 21824434 و 21824420 با پیش شماره 011 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از 500 میلیون دستگاه خودرو در محور‌های مازندران تردد دارند که 11 درصد از این تردد‌ها در محور‌های اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

از میان اخبار

جدال بین سازمان سنجش و دیوان عدالت اداری

استرداد کلاهبردار 700 هزار دلاری به کشورش