سه‌شنبه 10 مهر 1403

جامعه روحانیت نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حقوق زنان دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جامعه روحانیت نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حقوق زنان دارد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: جامعه روحانیت اعم از شیعه و سنی می‌تواند نقش مهمی را در آگاه سازی جامعه نسبت به حقوق زنان و جایگاه ویژه آنان در دین مبین اسلام ایفا کنند.

به گزارش ایرنا زهرا ابراهیمی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اهل سنت اظهارداشت: باید شاخص‌های سند ارتقای وضعیت زنان از تریبون‌های مهم دینی مطرح شود.

وی گفت: بازماندگی از تحصیل، ازدواج در سنین پایین و ازدواج‌های ثبت نشده از مهمترین مشکلات زنان در سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: عدالت جنسیتی و برابری باید در تمامی حوزه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و ورزشی رعایت شود و زنان فرصت ترقی را در جامعه برابر با مردان تجربه کنند.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اهل سنت نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های هر چه بیشتر بیان کرد: در دین اسلام هیچ برتری جز تقوا میان زن و مرد وجود ندارد و متولیان بانوان در استان می‌توانند نقش مهمی در تثبیت جایگاه زنان در جامعه ایفا کنند.

مولوی محمد صدیق حقانی گفت: باید با تبیین صحیح جایگاه زن از منظر آیات و روایات بانوان را نسبت به نقش و جایگاه حساس خود آشناتر کرد.

در این دیدار مقرر شد که به مجمع امامان جمعه پیشنهاد شود تریبون‌ها در سراسر سیستان و بلوچستان به انعکاس مهمترین مطالبات و وضعیت بانوان استان اختصاص یابد.

*س_برچسب‌ها_س*