پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

جامی که 7 سال در تهران مانده است؛/ اتحاد برای شکستن انحصار پرسپولیس و استقلال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جامی که 7 سال در تهران مانده است؛/ اتحاد برای شکستن انحصار پرسپولیس و استقلال!

در 7 سال گذشته پرسپولیس و استقلال تنها قهرمانان فوتبال ایران هستند.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته تساوی تراکتور و سپاهان عملا به سود پرسپولیس و استقلال تمام شد و حالا شاگردان جواد نکونام و اوسمار ویه‌را تعقیب‌کننده چندانی را در نزدیکی خود ندارند. اما در عین حال عدم شکست تراکتور و سپاهان اندک شانس آنها را برای قهرمانی زنده نگه داشته است.

تیم فوتبال تراکتور با 21 بازی 39 امتیازی است و سپاهان با یک بازی کمتر 38 امتیاز به دست آورده است. آنها به ترتیب 7 و 8 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند اما یک نکته مهم نیز در این زمینه وجود دارد.

سرخپوشان تبریزی در سه هفته آینده با تیمهای آلومینیوم، ذوب‌آهن و نساجی بازی خواهند کرد که برای باقی‌ماندن شانس قهرمانی باید با کسب 9 امتیاز همراه شود. اما نکته اصلی بعد از این سه بازی فرا می‌رسد؛ جایی که تراکتور در ورزشگاه خانگی به مصاف استقلال می‌رود و این بازی می‌تواند معادلات قهرمانی را تغییر دهد.

در صورتی که سپاهان و تراکتور تمام امتیازات را کسب کنند، همین پیروزی مقابل استقلال باعث خواهد شد تا تراکتور به چهار امتیازی و سپاهان به پنج امتیازی صدر جدول برسد و منتظر لغزش تیم صدرنشین بماند.

نکته جالب در مورد سرنوشت قهرمانی این است که از سال 1395 به مدت 7 فصل متوالی، جام قهرمانی در تهران مانده و پرسپولیس و استقلال تنها تیمهایی بودند که موفق به لمس جام قهرمانی شدند و حالا اگر اتفاق خاص و عجیبی رخ ندهد، احتمالا دوباره همین سرنوشت در انتظار لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود.

این در حالی است که از سال 1388 تا 1395 تنها یک بار در 7 سال تیمهای پرسپولیس و استقلال توانستند جام قهرمانی را لمس کنند اما ناگهان با ورود برانکو ایوانکوویچ، همه چیز تغییر کرد.

در مجموع 22 دوره لیگ برتر ایران 14 بار تیمهای تهرانی (پرسپولیس، استقلال، سایپا و پاس) توانستند قهرمان لیگ برتر شوند و 8 بار هم تیمهای غیرتهرانی (سپاهان، فولاد و استقلال خوزستان) به جام قهرمانی رسیدند.

باید دید که حالا در پایان فصل آیا انحصار دو تیم پرسپولیس و استقلال شکسته خواهد شد یا خیر؟

جامی که 7 سال در تهران مانده است؛/ اتحاد برای شکستن انحصار پرسپولیس و استقلال! 2