یک‌شنبه 15 مهر 1403

جانمایی مکان برای کارگران ساختمانی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جانمایی مکان برای کارگران ساختمانی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نامه ای به شهرداران استان خواستار مساعدت در خصوص جانمایی مکانی مناسب در نقاط مختلف شهر برای استقرار کارگران ساختمانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصرهامون، حامد آرامش بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان که در فصل تابستان با گرمای شدید و در فصول سرد سال با سرمای خشک روبرو هستیم، نیاز است تا برای رفاه حال کارگران شریف ساختمانی در سطح شهرهای استان مکان های مناسبی جانمایی شود.

وی افزود: این مهم که از درخواست های کارگران نیز است، طی مکاتبه ای با شهرداران استان تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه یازده هزار نفر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: قریب به 10 هزار نفر از این افراد بیمه هستند. آرامش گفت: با پیگیری دولت سیزدهم، اکنون اصلاح ماده 5 قانون کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس قرار گرفته است و پس از تصویب این قانون، هیچ‌یک از کارگران ساختمانی نباید فاقد پوشش بیمه‌ای باشند. وی اضافه کرد: بر اساس ماده 5 این قانون، کارگران ساختمانی از طریق دریافت 15 درصد از پروانه ساختمان که به حساب مشخصی در تامین اجتماعی واریز می‌شود. آرامش خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری مستمر کمیته کارگری شورای تامین و معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، جلسات متعدد و بازرسی های میدانی برای رفع مشکلات حقوق معوق کارگران انجام شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی شرایط به بهبودی بیشتر بیانجامد. انتهای پیام /