جمعه 8 تیر 1403

جاهدی: رکوردگیری از من نمایشی بود / عدم مدیریت وجود دارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جاهدی: رکوردگیری از من نمایشی بود / عدم مدیریت وجود دارد

ملی‌پوش پاراکانو گفت: رکوردگیری که مسئولان کمیته پارالمپیک از من گرفتند، فرمالیته بود و نتیجه‌اش برایشان اهمیتی نداشت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اسلام جاهدی ملی‌پوش پاراکانو ایران در اردیبهشت ماه موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس در مسابقات جهانی مجارستان شد، با این وجود کمیته ملی پارالمپیک نام او را در لیست اعزام به پارالمپیک 2024 پاریس قرار نداد.

این مسئله با اعتراض جاهدی و مسئولان فدراسیون قایقرانی مواجه شد. در نهایت پس از برگزاری جلساتی مختلف، مقرر شد که یک رکوردگیری از جاهدی صورت بگیرد و پس از آن درباره اعزام یا عدم اعزام او به پاریس تصمیم بگیرند.

این رکوردگیری با حضور سیدمحمد پولادگر نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک و علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی و با نظارت ناظران فنی کمیته ملی پارالمپیک در دریاچه آزادی برگزار شد و جاهدی در کلاس VL2 رکورد 54 ثانیه را به دست آورد.

پس از این رکوردگیری، مدیریت فنی کمیته پارالمپیک تصمی گرفت که در رشته قایقرانی فقط سعید حسین‌پور و شهلا بهروزی‌راد اعزام شوند و اسلام جاهدی در لیست قرار نگرفت.

جاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: اینطوری که بخش فنی پارالمپیک می‌گوید، من در لیست اعزام نیستم. من زمان 54 ثانیه را ثبت کردم، در حالی که رکوردم در مسابقات جهانی مجارستان 55 ثانیه بود. حتی در رکوردگیری در دریاچه آزادی توانستم رکورد بهتری نسبت به پاراآسیایی هانگژو ثبت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک مسئولان کمیته پارالمپیک ثبت چه رکوردی بود؟ گفت: والا ما هنوز هم نفهمیده‌ایم. در واقع ملاک کسانی که در بخش فنی پارالمپیک هستند را متوجه نشدیم. با تمام فشارها و استرس‌هایی که در این مدت روی من بود، این تست فرمالیته بود. در واقع اصلاً نتیجه‌اش برایشان مهم نبود. اصلاً ما می‌گوییم که نتیجه تست برایشان مهم بوده است. من امروز 54 ثانیه را ثبت کردم، اما فردای رکوردگیری مسابقات قهرمانی اروپا در مجارستان برگزار شد و نفر سوم جهان که می‌گفتند باید به رکورد او برسم تا در اعزام باشم، در آن رویداد با رکورد نزدیک به 56 ثانیه قهرمان شد، در حالی که رکورد آخر من 54 ثانیه بود. من بهتر بودم یا او؟ این ورزشکار همانی است که در قهرمانی جهان هم بوده و در قهرمانی اروپا هم طلا گرفته است. الان اگر قرار است فنی به موضوع نگاه شود، چه جوابی باید به من بدهند؟ من نتیجه را برای بخش فنی پارالمپیک و فدراسیون فرستادم و گفتم که رکوردم با قهرمان اروپا را مقایسه کردم. الان من قوی‌ترم یا او؟ متاسفانه هیچ پاسخی ندارند. رئیس فدراسیون گفت که حق با من است، اما مسئولان پارالمپیک هیچ پاسخی ندادند.

ملی‌پوش پاراکانو در پاسخ به این سوال که آیا رئیس فدراسیون از او در این باره دفاع نکرد؟ گفت: دفاعی که سهرابیان کرد، منجر به یک تست نمایشی شد؛ تستی که بتوانند به رسانه‌ها بگویند که این کار انجام شده است. من از مسابقات مجارستان تا الان یک روز آرامش روحی و جسمی نداشته‌ام و تحت فشار بودم و روزگارم را سیاه کرده بودند. با وجود این تفاسیر رکوردم یک ثانیه بهتر شد. چیزی که حق این مردم و مال این کشور است و برایش زحمت کشیده شده، درست نیست که به کشور دیگری داده شود.

جاهدی عنوان کرد: صورت جلسه این رکوردگیری و ثبت همین زمان 54 ثانیه را از فدراسیون بگیرید و ببینید که در چه شرایط و چه زمانی از روز ثبت کردم و باد چند ثانیه به ضررم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق و این تصمیم تاثیری روی آینده ورزشی شما می‌گذارد یا نه؟ گفت: ان‌شاءالله هیچ ورزشکاری از ایران در هیچ رشته‌ای با پرچم پناهندگی در المپیک و پارالمپیک حاضر نشود. چنین اتفاقاتی باعث می‌شود که جوانان حاضر می‌شوند ننگ پناهندگی را بپذیرند و به المپیک بروند.

جاهدی در واکنش به اینکه «خودتان چنین تصمیم که ندارید؟» عنوان کرد: ان‌شاءالله که برای هیچ جوانی رخ نداد. این عدم مدیریت در ورزش ایران وجود دارد که باعث چنین وضعیتی می‌شود.