سه‌شنبه 10 مهر 1403

جایگاه آقای رئیسی در منطقه جایگاه برجسته‌ای بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جایگاه آقای رئیسی در منطقه جایگاه برجسته‌ای بود

پاک‌آیین کارشناس بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ویژگی‌های شهید رئیسی اظهار کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ایشان همه چیز گفته شده و ما در جایگاهی نیستیم که درباره شهید رئیسی صحبت کنیم، اما به نظر من ایشان اخلاص ویژه‌ای داشت.

پاک‌آیین افزود: روحیه خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز ایشان بود و تا حدی که می‌دانم برای خدمت به مردم هر اقدامی که می‌توانست را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی در عرصه روابط خارجه دولت از حامیان جبهه مقاومت بود. بحث تقویت این محور و نگاه به شرق و همسایگان از محور‌های مهمی بود که ایشان به آنها اهمیت می‌داد.

پاک آیین تاکید کرد: آقای رئیسی ارتباط نزدیکی با روسای‌جمهور در کشور‌های همسایه و دوست ایجاد کرده بود و تماس‌هاس تلفنی ایشان با مقامات در کشور‌های مختلف بسیار ارزنده و راهگشا بود.

وی اظهار کرد: حضور مستمر در مجامع بین‌المللی و تلاشی که برای عضویت ایران در بریکس و شانگهای توسط رئیس‌جمهور شهید انجام شد، از برجستگی‌های سیاست خارجه ایشان بود و به همین دلیل می‌بینیم که در اکثر کشور‌های دوست و همسایه یا عزای عمومی اعلام کردند یا به مناسبت شهادتش پیام‌های تسلیت و همدردی برای مردم کشورمان فرستادند.

دیپلمات سابق ایران در آذربایجان گفت: جایگاه آقای رئیسی هم در منطقه و هم در سطح بین الملل جایگاه برجسته‌ای بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی