پنج‌شنبه 3 آبان 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت ترامپ سعی دارد به یک دیکتاتور بدل شود و افزود او «به‌صورت علنی دیکتاتورها را ستایش کرده و از آن‌ها بازی می‌خورد.»

وب‌گاه فرارو

با گسترش تبادل آتش بین اسرائیل و ایران، مجموعه درگیری‌ها از شامات (به علاوه یمن) فراتر رفته و به یک جنگ مستقیم میان اسرائیل و ایران تبدیل گشته است. اگر دو کشور همین الان اقدام به کاهش تنش نکنند، گستره درگیری‌ها و تاثیرات استراتژیک آن چه در منطقه و چه فراتر از آن می‌تواند بسیار فراتر از چیزی باشد که در یک سال گذشته شاهد آن بوده ایم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیداری که به همراه علاءالدین بروجردی دیگر عضو این کمیسیون با جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتند، ضمن خوش‌آمدگویی به این میهمانان، با اشاره به اهمیت ذهنیت اجتماعی در سطح منطقه و همچنین فرامنطقه‌ای، بر ضرورت ایجاد جبهه مقاومت رسانه‌ای از...

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس اقتصادی یکی از غفلت های راهبردی کارگزاران اقتصادی در دهه 90 را عدم داشتن برنامه ی جایگزین در صورت شکست برجام عنوان کرد.

وب‌گاه گسترش

تسهیل نمودن امور برای حکومت خودخوانده طالبان جهت نفوذ در کشورمان از جمله بندر چابهار، ترتیب دادن سفرهای سیاسی و تجاری هیأت‌هائی از کشورمان به افغانستان از اقداماتی است که بدون مجوز دولت چهاردهم در حال انجام هستند.

وب‌گاه فرارو

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح مجدد مساله بررسی پیوستن ایران به FATF می‌گوید: طبیعتا وقتی آقای رییس‌جمهور رسما از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست بررسی این موضوع را داشته باشند، این مساله در دستورکار بررسی مجدد در مجمع قرار می‌گیرد.

وب‌گاه فرارو

«آنتونی بلینکن 9 بار به منطقه سفر کرد، اما کشور‌های غربی در گسترش جنگ فاقد نقش نبوده‌اند. این کشور‌ها با ارائه کمک‌های اطلاعاتی، پوشش دفاع هوایی و صادرات گسترده تسلیحات به رژیم اسرائیل، به‌نوعی در این تنش‌ها و جنایات شریک بودند. علاوه بر این، بی‌عملی و بی‌تفاوتی روسیه و چین هم باعث برهم‌خوردن توازن در جنگ شده است. در این شرایط دیپلماسی ادامه جنگ است.»

وب‌گاه فرارو

بروجردی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید فضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تا چه اندازه به نفع این خواسته دولت چهاردهم است، افزود: در هر صورت این تصمیم به رأی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گره خورده است. البته پزشکیان به عنوان رییس جمهور کشور که مسئولیت اداره کشور را برعهده دارد، طبیعتاً دلسوز و به دنبال رفع مشکلات است و باید پاسخگو باشد؛ بنابراین هر دو به وظیفه خودشان عمل می‌کنند و امیدواریم...

خبرگزاری تسنیم

برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی با ون با جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه دیدار کردند.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در صحن علنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح مجدد مساله بررسی پیوستن ایران به FATF می‌گوید: طبیعتا وقتی آقای رییس‌جمهور رسما از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست بررسی این موضوع را داشته باشند، این مساله در دستورکار بررسی مجدد در مجمع قرار می‌گیرد.

وب‌گاه فرارو

«یکی از مهم‌ترین شروط توسعه علمی حق دسترسی آزاد به اطلاعات است که در ایران اصلا وضعیت مناسبی ندارد. همچنین نهاد‌های علمی و توسعه‌دهنده آن باید استقلال نسبی خود را داشته باشند و نمی‌توانند گوش به فرمان مدیران و صاحبان قدرت باشند.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان صبح امروز چهارشنبه منطقه حیفا و اطراف آن و سکوی گازی «لویاتان» در شمال سزمین های اشغالی را با موشک هدف قرار داد.

وب‌گاه عصر ایران

منظور غربگراها درباره این مسائل معلوم است. فیلترینگ باید برداشته شود تا راه برای گسترش فساد باز شود. حجاب خانم‌ها ضروری نباشد. سیاست خارجی باید نوکری آمریکا باشد.