دوشنبه 9 مهر 1403

جایگاه مدیران کنترل کیفیت استاندارد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جایگاه مدیران کنترل کیفیت استاندارد

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: اکنون 231 مدیر کنترل کیفی در واحد‌های تولیدی و خدماتی هرمزگان فعالیت می‌کنند.

دنیای اقتصاد - بندرعباس - مهدی باقری با اشاره به برگزاری نخستین همایش مدیران کنترل کیفیت در استان هرمزگان که با هدف نهادینه شدن فرهنگ استاندارد و کیفیت برگزارشد افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی تداوم می یابد.

باقری افزود: تولید براساس استاندارد نیازامروز بازار است و سودآوری صنایع و تولید کنندگان متضمن توجه به کیفیت است. وی اظهار داشت: مدیران‌کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، خدماتی و... کیفیت محصولات و خدمات را تایید و تضمین می کنند که نشان دهنده جایگاه و نقش مدیران کنترل کیفیت است.

وی با اشاره به ماده 20 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اظهارداشت: مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی از ابتدا تا انتهای تولید، کیفیت و استانداردهای محصولات را رصد کنند تا محصولات با کیفیت تولید شود و مردم با پشتوانه تایید مدیران کنترل کیفیت، باخاطری آسوده از آن کالاها و محصولات و خدمات استفاده کنند که نشان دهنده جایگاه مدیران کنترل کیفیت است و به همین دلیل بایستی ارتباط تنگاتنگی بین سازمان وادارات کل استاندارد با مدیران کنترل کیفیت وجود داشته باشد تا کیفیت محصولات تولید و خدمات افزایش یابد.

وی ازتشکیل انجمن کنترل کیفی در استان خبرداد. وی افزود: در سال گذشته دوره هایی برای توان افزایی مدیران کنترل کیفیت برگزار شد و با توجه به درخواست مدیران کنترل کیفیت برای برگزاری بیشتر این دوره‌ها، در نیمه دوم سال جاری هم این همایش ها برگزار خواهد شد.