دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

جبهه جهل همواره برای سرکوب کانون روشنگری به فریب متوسل می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جبهه جهل همواره برای سرکوب کانون روشنگری به فریب متوسل می‌شود

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه 21 مهر) در همایش ملی جهادگران تبیین در دانشگاه گفت: اتفاقاتی که امروز در درون کشور ما جاری است دقیقاً ظهور عینی بزرگترین تقابل بین انقلاب اسلامی و نظام در حال افول سلطه است و جوهره اصلی این تقابل راهبردی، تقابل جهل و آگاهی است. (لینک)

حسین عبداللهی معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: زمانی که جهل بر جهان حاکم می‌شود انسان‌ها برای مقابله با شیطان به آگاهی نیاز دارند وقتی جوامع شیطانی از همه ظرفیت خود برای پخش جهل، ظلمت و تاریکی استفاده می‌کنند یک راه برای جبهه نور و علم باقی می‌ماند و آن هم تقویت کانون نورافشانی است تا بتوانند در برابر کانون جهل مقاومت کنند.

وی افزود: وقتی کانون نور شکل می‌گیرد، جبهه ظلمت و جهل با همه امکاناتش بسیج می‌شود تا در مقابل او بایستد؛ چرا که جهل مدرن را به کار گرفته و بساط خودش را در بستر ناآگاهی، بی‌اطلاعی و فقدان تحلیل سوار کرده است.

عبداللهی ادامه داد: وقتی کانون روشنگری و تبیین شکل بگیرد این‌ها برای سرکوب و مضمحل کردن آن به انواع و اقسام فریب‌ها متوسل می‌شند و با تسلط بر بخشی از جامعه تقابل را به خیابان‌ها می‌کشانند، لذا شاهد تقابل جبهه ناآگاهی و ظلمت در خیابان‌ها با قربانیان بساط ظلمت هستیم و آنها در حال تلاش برای خاموش کردن جبهه نور هستند تا از ظرفیت ناآگاهان جوامع استفاده کنند؛ کسانی که تحلیل ندارند و یا تحلیل‌های آنها بر اساس فضای ساخته شده برپایه معیارهای جهل و ظلمت است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از این رو معتقدیم چیزی که کف خیابان مشاهده می‌کنیم همان درگیری است که زمانی خود را در فضای منطقی، روزی در تقابل با داعش و صدام، یک روز هم به شکل فتنه 88 و گاهی هم به شکل اغتشاشات امروزی خود را نشان می‌دهد و چیزی جز این نیست.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جهل و آگاهی اغتشاشات آشوب حسین عبداللهی جهاد تبیین اغتشاش این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است