دوشنبه 16 مهر 1403

جذب دانشجو در دانشگاه بیرجند 25 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جذب دانشجو در دانشگاه بیرجند 25 درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مسوول ستاد جذب دانشجو دانشگاه بیرجند گفت: سال تحصیلی جاری 2 هزار و 800 دانشجوی جدید در این دانشگاه جذب شدند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 25 درصد افزایش دارد.

سیده عاطفه حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر قریب به 12 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های اقماری آن تحصیل می‌کنند.

وی از حضور و فعالیت 352 عضو هیات علمی در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های سطح 2 کشور با 6 دانشکده و 200 رشته در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دایر است که نقش تاثیرگذاری در جذب دانشجو در منطقه شرق کشور و ماندگاری جمعیت دارد.

حسینی بیان کرد: دانشگاه بیرجند دارای سطح بالای کیفی از لحاظ آموزش، پژوهش، رفاهی، فوق برنامه و نیز روابط بین‌الملل است که با تاکید بر نوآوری و مهارت‌آموزی جزو دانشگاه‌های برتر در طبقه‌بندی اخیر موسسه تایمز قرار گرفته است.

وی با تاکید بر سیاست معرفی مزیت‌ها و دستاوردهای شاخص دانشگاه بیرجند به عنوان نگین آموزش عالی شرق کشور افزود: این دانشگاه باید به سمت ایجاد رشته‌های پرکاربرد و اشتغال محور حرکت کند.

دانشگاه بیرجند براساس موافقت شورای گسترش آموزش عالی در سیزدهم خرداد 1354 در قالب یک مؤسسه آموزش عالی به ریاست زنده‌یاد پروفسور محمدحسن گنجی از دانش‌آموختگان مدرسه شوکتیه بیرجند و پدر علم جغرافیای نوین ایران تاسیس شد.

فعالیت آموزشی و علمی این مجموعه از مهر 1356 با پذیرش 120 دانشجو در سه رشته کارشناسی شیمی، فیزیک و ریاضی آغاز شد و روند تکاملی و جهشی خود را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طی کرد به طوری که ابتدا به مجتمع آموزش عالی تغییر یافت و سال 1368 به مجتمع دانشگاهی تبدیل شد همچنین به لحاظ موقیعت شایسته علمی در اسفند 1371 به دانشگاه بیرجند ارتقا یافت.

اغلب کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه از اسفند پارسال تاکنون و در پی شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با سامانه آموزشی الکترونیکی LMS.birjand.ac.ir انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س*