چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش

برنامه «به وقت ایران» به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی شب گذشته 19 دی‌ماه به تشریح برنامه‌های دوره جدید وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، برنامه «به وقت ایران» روز یکشنبه 19 دی‌ماه در حالی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مهمانان این برنامه بودند و درباره برنامه‌های دوره جدید وزارت آموزش و پرورش به گفتگو نشستند.

در بخشی از این برنامه یوسف نوری در پاسخ به پرسش مجری و کارشناس برنامه درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان در دوره جدید گفت: رکن مهم آموزش و پرورش برای ارایه خدمات به دانش‌آموزان و حاکمیت شایسته تربیتی، معلم است. امروزه علی‌رغم تاکیدات و مقرراتی که بوده است، شاهد ورود نیروی انسانی جز از دانشگاه تربیت معلم به مدارس هستیم.

او تاکید کرد: از گذشته دانشگاه‌های تربیت معلم که دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان را شامل می‌شود به عنوان هدف آموزش معلمان شناخته می‌شد، خود من هم در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده‌ام. اینگونه دانشگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی اداره می‌شوند که فضا و فرایند مناسبی برای تبدیل فرد ورودی به یک معلم را داراست.

وزیر آموزش و پرورش درباره استثنای استخدام معلمان تحصیل‌کرده در دانشگاه‌هایی جز دانشگاه تربیت معلم، تصریح کرد: ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌کند که تنها در رشته‌هایی که مورد نیاز است و ما رشته یا ظرفیت مورد نظر را در دانشگاه‌های تربیت معلم نداشته باشیم، اجازه استخدام معلم‌های تحصیل‌کرده در دانشگاه‌های دیگر را داریم. البته گاهی این امکان به‌وجود می‌آید که امتحانی را برگزار و تعدادی را جذب آموزش و پرورش کنیم. به زودی نیز فراخوان جذب 34 هزار و 800 نفر یا بیشتر را برای جذب در آموزش و پرورش منتشر می‌کنیم که برای مناطق محروم خواهند بود.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: سال 1383 به وزارت آموزش و پرورش تکلیف شده است که یک برنامه جامع نیروی انسانی را بنویسد که متاسفانه این برنامه نوشته نشده است. مجلس در سال 1388 تعدادی از نیروی موجود مانند نهضت سواد آموزی، حق‌التدریس و... را جذب آموزش و پرورش کرده است، از آن سال به بعد نیز تقریبا 12 اصلاحیه در این باره داشته‌ایم. از اولین روزی که بر سر کار آمده‌ایم نیز خواستار فال شدن کارگروه نیروی انسانی شده‌ایم تا برنامه جامع نیروی انسانی در 2 مرحله نوشته شود.

«به وقت ایران» برنامه‌ای است که در هر قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد.

این برنامه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 21:45 به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه از شبکه آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

*س_بیشتر بخوانید:_س* *س_چند نفر از معلمان شامل قانون رتبه‌بندی می‌شوند؟_س*

235233

کد خبر 1591187