یک‌شنبه 8 مهر 1403

جذب و رشد سرمایه‌گذاری در بخش ریلی الزامی است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
جذب و رشد سرمایه‌گذاری در بخش ریلی الزامی است

مدیرعامل راه‌آهن گفت: باید کاری کنیم تا انگیزه ذی‌نفعان و شرکای تجاری ما، برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی بیشتر شود.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: باید کاری کنیم تا انگیزه ذی‌نفعان و شرکای تجاری ما، برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور جبارعلی ذاکری مدیر عامل راه‌آهن شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و یاران وی و نیز جان باختن جمعی از هموطنان در معدن طبس و دو نفر از همکاران راه آهن در سانحه هرمزگان را تسلیت گفت و اظهار کرد: تصمیم راه‌آهن در این دوره، استفاده از نظر نخبگان، پیشکسوتان و تمامی مدیران از گذشته تا حال خواهد بود.

ذاکری افزود: رویکرد اصلی ما، تعامل با ذینفعان و تکریم مشتریان حوزه ریلی خواهد بود؛ چون موفقیت راه‌آهن در کنار موفقیت ذی‌نفعان رقم خواهد خورد و اگر دست در دست هم دهیم، به همه برنامه‌ها خواهیم رسید. ما از برنامه عقب هستیم و رفع این مشکل با همت جمعی امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه ویترین راه‌آهن، بخش مسافری آن است گفت: رسالت ما در راه‌آهن، جلب رضایت حداکثری مردم است. درست است که اقتصاد راه‌آهن از طریق حمل بار تامین می‌شود؛ اما در عین حال باید بخش مسافری را نیز ارتقا دهیم.

ذاکری با اشاره به اهمیت تعامل مدیران مناطق راه‌آهن با مسئولان و سایر نهادها در استان‌های کشور، تصریح کرد: ویترین راه‌آهن در استان های مختلف، مدیران مناطق هستند و به همین جهت مدیران بایستی چهره خدوم راه‌آهن را بهتر به سایرین نشان دهند.

مدیرعامل راه‌آهن بر اهمیت امیدآفرینی در تمام بخش‌های راه‌آهن تاکید کرد و گفت: باید به وضعیت کارکنان در بهبود معیشت از جمله نهضت ملی مسکن رسیدگی کرد زیرا به همه دستگاه‌های اجرایی این اختیار داده شده است تا مشکل مسکن کارکنان خود را برطرف کنند.

ذاکری با اشاره به ظرفیت مولد سازی در کشور، عنوان کرد: ما حتماً از ظرفیت مولد سازی در بهبود وضعیت راه‌آهن و کارکنان استفاده خواهیم کرد و اکنون سال اول برنامه هفتم توسعه را سپری می کنیم. به همین منظور بایستی پروژه‌های ستادی و مناطق، برای تحقق و رسیدن به اهداف برنامه، تدوین شود.

وی تاکید کرد: ارزیابی مدیران مناطق، بر اساس این موضوع انجام می‌شود که تا چه میزان در رسیدن به برنامه موفق بوده‌اند.

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر ضرورت وصول مطالبات از طریق تلاش مضاعف مدیران مناطق و ستادی، تکالیف راه‌آهن را زیاد دانست و عنوان کرد: هم‌اکنون آماری از مطالبات وجود دارد که بخشی از طریق مدیران ارشد و بخش دیگر آن باید از طریق مدیران انجام شود.