شنبه 8 اردیبهشت 1403

جزئیات جذب پژوهشگر پسادکتری تحقیقات کاربردی در دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
جزئیات جذب پژوهشگر پسادکتری تحقیقات کاربردی در دانشگاه علم و صنعت

جزئیات جذب پژوهشگر پسادکتری نوع تحقیقات کاربردی از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام شد.

جزئیات جذب پژوهشگر پسادکتری نوع تحقیقات کاربردی از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور تقویت همکاری و استفاده از ظرفیت و زیرساخت‌های کشور نسبت به جذب پژوهشگر پسادکتری نوع تحقیقات کاربردی اقدام کرده است. متقاضیان این دوره باید ابتدا آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری (جدید) مصوب 12 دی 1401 کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را مطالعه و در صورت داشتن شرایط مندرج نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در دوره پسا دکتری تحقیقات کاربردی، محقق پسادکتری در یک طرح کاربردی فناورانه، نوآورانه و کارآفرینانه که دارای قرارداد بین مؤسسه (دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اعم از دولتی و غیر دولتی (وابسته به وزارتین یا وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی) دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتین و یا مجلس شورای اسلامی) با صنعت و جامعه است، فعالیت می‌کند. این دوره زیر نظر فرد میزبان در مؤسسه برگزار می‌شود.

دستاوردهای این دوره پسادکتری اساسا شامل محصول مشخص، حل مشکل یا رفع نیاز صنعت و جامعه، ثبت اختراع داخلی و خارجی، ایجاد شرکت زایشی، کمک به نوآوری و توسعه دانایی محور در کشور است.

از جمله شرایط اعلام شده برای متقاضیان این دوره پسادکتری می‌توان به داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D) از دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی مورد تایید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نداشتن منع قانونی در اشتغال به عنوان پژوهشگر، اخذ پذیرش از فرد میزبان، نداشتن اشتغال به کار در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، رعایت حداکثر فاصله زمانی چهار سال بین فارغ‌التحصیلی دوره دکتری و شروع دوره پسا دکتری و انطباق داشتن تخصص یا سوابق تحقیقاتی متقاضی با موضوع مورد تقاضا در دوره پسا دکتری اشاره کرد.

مهلت ثبت‌نام در این دوره تا 30 شهریورماه جاری اعلام شده و به درخواست‌هایی که در مهلت مقرر ارسال نشود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

متقاضیان باید رزومه و پروپوزال خود را جهت تعیین استاد میزبان به پست الکترونیک postdoc@iust.ac.ir ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره باید به وب‌سایت www.postdoc.atf.gov.ir مراجعه کرده و با کلیک بر روی آیکون «دوره پسادکتری تحقیقات کاربردی» و ورود به سامانه (در صورت عضویت) یا ثبت‌نام در سامانه، «فرایند درخواست، ارسال مدارک و مستندات لازم» را تکمیل کرده و درخواست نهایی را ثبت کنند.