پنج‌شنبه 7 تیر 1403

جزئیات یارانه طلایی زاکانی / در شروع دولت حساب انرژی برای مردم افتتاح می‌کنم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جزئیات یارانه طلایی زاکانی / در شروع دولت حساب انرژی برای مردم افتتاح می‌کنم

اقتصادنیوز: علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به وعده انتخاباتی خود در خصوص اختصاص یارانه طلایی اشاره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، علیرضا زاکانی امشب پنجشنبه 31 خردادماه در نخستین بخش از سخنان خود در دومین مناظره انتخاباتی با اشاره به یارانه طلایی برای مردم، گفت: یارانه خانوار در حوزه بنزین و گاز به درستی توزیع نمی شود. بسته رفاه داریم که توزیع عادلانه یارانه انرژی و ناظر به معیشت، اشتغال، سلامت و تفریح مردم است.

زاکانی تأکید کرد: اقای پورمحمدی آدرس غلط می دهد به او توجه نکنید.

وی ادامه داد: این صحبت ها که می شود از موضوع جلسه خارج می شویم که به کار مردم نمی آید. یک یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای مصرف انرژی خانوار کشور در بخش خانوار و نه تولید، انجام می شود.

زاکانی گفت: بنزین، گاز و برق را در نظر بگیرید؛ به هر خانواده سه نفره معادل اعتبار 20 گرم طلا در سال یارانه داده می شود. یک خانوار پنج نفره 110 میلیون در سال یارانه دارد و اعتباری به میزان طلا به آنها داده می شود که مصون از تورم است. در این زمینه اسباب صرفه جویی فراهم می شود و به میزان انتقال از سوخت های فسیلیِ بنزین به سمت سوخت های پاک می روند و سودشان بیشتر می شود.

زاکانی گفت: با این روش، برای همه عشایر و همه ملت ثروت ایجاد می شود. به میزان صرفه جویی، سود می کنند و در برق هم که صرفه جویی می شود و در خدمت تولید قرار می گیرد. لازم نیست برق کارخانه را قطع کنیم و به تولید آسیب بزنیم یارانه انرژی بخش تولید سرجای خود است و فقط ناظر به سه قلم بنزین، گاز و برق خانوار هستیم.

وی گفت: با این کار کل مردم ثروتمتمند می شوند و پاسخ بعدی ناظر به موضوع پرسش بعدی یعنی فقر مطلق ریشه کن می شود. 100 درصد مردم بهره مند می شوند اگر کسی هم علاقه داشت که بیشتر مصرف کند ایراد ندارد از کسی که کمتر مصرف کند بگیرد و تنظیمگرش تولید است. عدالت در کشور جاری و ساری می شود. به ویژه زنان و دختران و کسانی که در خانه محوریت اساسی دارند.

وی گفت: همچنین از اول شروع دولت یک حساب انرژی برای همه مردم باز می شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید