چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

جشنواره موسیقی اقوام در گلستان اجرا می شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جشنواره موسیقی اقوام در گلستان اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از توزیع بیش از 5 هزار جلد کتاب رایگان میان مردم استان گلستان در سرتاسر شهرستانها خبر داد.

دکتر محمد رعیت در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در دهه مبارک فجر امسال، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگ محور است، اظهار کرد: به همین سبب ما بیش از همیشه خود را برای اقدامات مبتکرانه ترویجی و تبلیغی و حتی آموزشی و مبنایی در این دهه مسئول می دانیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نهادها و اداراتمان را به مردم نزدیک کنیم، افزود: ما هر چه داریم به برکت انقلاب اسلامی و از حضور و اراده همین مردم همیشه در صحنه، مومن و انقلابی است و امروز نیز نباید بگذاریم ادارات و نهادهای ما که وظیفه شان خدمت رسانی به مردم عزیز است با مشی رفتاری ناصواب از مردم دور شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه به جوانان فرهیخته به ویژه در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شناسایی این جوانان و بهره مندی از ظرفیت آنها در کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر امسال در دستور کار قرار گرفته است.

رعیت از توزیع بیش از 5 هزار جلد کتاب به ارزش 200 میلیون تومان در سطح استان گلستان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال استان گلستان میزبان جشنواره ملی فیلم فجر خواهیم بود و در کنار آن نیز برگزاری جشنواره موسیقی اقوام از برنامه هایی است که در کمیته فرهنگی و هنری طراحی شده و به اجرا در خواهد آمد.

وی بر استفاده از ظرفیت اقوام در حوزه فرهنگی و برنامه های دهه مبارک فجر تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی، برگزاری جشنواره تجسمی فجر، جشنواره استانی شعر فجر و جشنواره استانی ادبیات داستانی فجر نیز از دیگر برنامه های این دهه در کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان گلستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه توجه به مرزنشینان و مناطق محروم در برنامه های دهه فجر امسال از برنامه های اولویت دار ماست، اضافه کرد: تقویت امید و نشاط معنوی جامعه یکی از راهبردهایی است که می تواند در اجرای رسالت های ما بسیار راهگشا و مفید باشد.

انتهای پیام