دوشنبه 2 مهر 1403

جشنواره موسیقی جوان، محل ارزیابی تخصصی جوانان مستعد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جشنواره موسیقی جوان، محل ارزیابی تخصصی جوانان مستعد

داوری بخش گیتار و پیانو کلاسیک در ششمین روز از هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز یکشنبه اول مهر 1403 در تالار رودکی از ساعت 9 صبح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، شرکت‌کنندگان در بخش گیتار کلاسیک می‌بایست از نه قطعه‌ای که در فراخوان منتشر شده بود دو قطعه را انتخاب و در مقابل هیئت داوران متشکل از سیمون آیوازیان، علیرضا تقفدی و شاهرخ رحیمی اجرا کنند.

علیرضا تفقدی داور بخش گیتار تلاش شرکت‌کنندگان را شایسته تقدیر دانست و خطاب به آنها درباره آموزش‌های فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی پر است از نکات آموزشی است که پایه و اساس آموزش اصولی ندارند و نگاه عمیقی به موضوع آموزش ندارد. در حالی که هر قطعه با توجه به شرایط نوازنده کاملاً متفاوت است و شخصیتی برای خود دارد، اگر این موضوع درنظر گرفته شود قطعه روح پیدا می‌کند و اجرا‌ها متفاوت از یکدیگر خواهند شد.

بخش دوم، داوری ساز پیانو، از ساعت 15:30 با حضور داوران آرپینه ایسراییلیان، ربکا آشوقیان، آندره مرادیان و سینا سپهربند برگزار شد.

شرکت‌کنندگان می‌بایست در این مرحله سه قطعه، بسته به رده سنی، بین 15 تا 25 دقیقه، از دوره‌های مختلف آهنگسازی موسیقی کلاسیک شامل باخ، شوبرت، شوپن، دبوسی و... اجرا کنند.

ربکا آشوقیان، داور بخش پیانو در خصوص کیفیت اجرا‌ها توضیح داد: نوازندگان مستعدی هستند که می‌بایست امر آموزش را جدی‌تر دنبال کنند. به شخصه، جشنواره ملی موسیقی جوان را مقر ارزیابی امن و تخصصی دیدم که بچه‌ها هم به آن اعتقاد دارند و مایلند به هدفشان که موفقیت در جشنواره است، دست پیدا کنند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت حضوری از تاریخ 27 شهریورماه سال جاری آغاز شده و تا 3 مهر 1403 برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه جشنواره روز پنج‌شنبه 5 مهرماه در تالار وحدت، ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.