سه‌شنبه 17 مهر 1403

جشنواره کن باید پاسخگوی جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها شیعه باشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جشنواره کن باید پاسخگوی جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها شیعه باشد

علیرضا صمدی گفت: همانطور که در بیانیه سازمان سینمایی هم آمده فرانسه و جشنواره فیلم کن باید نسبت به احساسات جریحه دار شده میلیون ها شیعه مسلمان در جهان پاسخگو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا صمدی، کارگردان گلستانی در واکنش به اظهارات ترانه علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن فرانسه علیه ایران اسلامی و سیاه‌نمایی از چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی در گفتگو با گلستان ما گفت: سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی به یک پوست اندازی فرهنگی رسید.

کارگردان گلستانی فیلم‌های کوتاه ادامه داد: تولیدات سینمای ایران از نظر مضمون های اجتماعیِ خوب و سالم رشد بسیاری داشته است، تولیدات حال حاضر سینمای ایران هم از لحاظ نگاه به خانواده و فرهنگ خانواده، هم از لحاظ نگاه به جوانان و هم از لحاظ داستانی و محتوایی نسبت به دهه های اخیر جذابتر شده‌است.

صمدی بیان کرد: جوایزی که سینمای ایران در جهان به دست می آورد نشانه این است که سینمای ایران ویژگی خاصی دارد و یک فرهنگ ویژه و نگاه تازه ای در این سینما مطرح است که ارزش آن را دارد.

وی گفت: تولیدات سینمای ایران نسبت به تولیدات سینمای جهان، فیلم هایی اخلاقی است که اندیشه سالمی درون آن گنجانده شده است.

این هنرمند ابراز داشت: درحال فیلم موهوم عنکبوت مقدس با ارائه چهره ای مخدوش از جامعه ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه‌ای این جشنواره بین‌المللی به جای گذاشته است.

صمدی متذکر شد: همانطور که در بیانیه سازمان سینمایی هم آمده فرانسه و جشنواره فیلم کن باید نسبت به احساسات جریحه دار شده میلیون ها شیعه مسلمان در جهان پاسخگو باشد.

انتهای پیام /