دوشنبه 2 مهر 1403

جعفرپور: ذوب‌آهن مالکیت و سپاهان موقعیت‌سازی بهتری داشت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جعفرپور: ذوب‌آهن مالکیت و سپاهان موقعیت‌سازی بهتری داشت

پیشکسوت باشگاه سپاهان گفت در دربی اصفهان، ذوب‌آهن مالکیت توپ را داشته است و سپاهان موقعیت‌سازی بهتر.

- اخبار ورزشی -

مهدی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد تساوی ذوب‌آهن و سپاهان در هفته پنجم لیگ برتر، اظهار داشت: در این بازی هر دو تیم ابتدا دنبال مالکیت توپ و در ادامه به فکر چرخش و توزیع توپ به طرز دلخواه بودند. با وجود اینکه ذوب‌آهن در مالکیت توپ بهتر عمل کرد، اما سپاهان موقعیت‌سازی بهتری برای به ثمر رساندن گل داشت. با این وجود از دست دادن موقعیت‌ها باعث شد اختلاف دو تیم در نتیجه کم باشد و در پایان هم ذوب‌آهن گل مساوی را به ثمر رساند.

ربیعی: بر تیم سپاهان غالب بودیم / گفتم فقط دربی مساوی نشود

وی در ادامه افزود: سپاهانی‌ها در ضربات آخر کمی بی‌دقت بودند و همین موضوع باعث شد نتوانند تعداد گل‌های خود را افزایش دهند. البته ذوب‌آهن هم خوش‌شانس بود و شاید در برخی صحنه‌ها نیز گلرها با واکنش‌های خوب خود مانع گلزنی شدند. وقتی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن خودش سنگربانی در حد تیم ملی بوده، طبیعتاً روی بحث دروازه‌بانی هم تأثیرگذار است. از سوی دیگر نیز پیام نیازمند مهره کلیدی سپاهان است و آمادگی بالایی دارد. در فوتبال اروپا ابتدا روی گلر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

«چرا آمار کارت‌های زرد و قرمز سپاهان در دوران مورایس افزایش یافته است؟»، پیشکسوت تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به این مطلب تصریح کرد: سبک بازی سپاهان طوری است که بازیکنان به ویژه در پست هافبک دفاعی پرس زیادی به رقیب وارد می‌کنند تا مالکیت توپ را در اختیار خود بگیرند. به همین دلیل سبک بازی سپاهان درگیرانه است و به نظرم ارتباطی به مربی ندارد.

جعفرپور در پاسخ به این پرسش که «آیا بعد تساوی سپاهان مقابل ذوب‌آهن در هفته پنجم لیگ برتر و شکست مقابل الوحدات در لیگ قهرمانان آسیا 2، آیا روند شاگردان مورایس رو به اُفت است؟»، گفت: مورایس تاکنون در لیگ برتر چهار پیروزی و یک تساوی کسب کرده و صدرنشین است، بنابراین در لیگ برتر عملکرد بدی نداشته است. در مورد الوحدات هم به هر حال امکان دریافت ویدیو بازی این تیم نبوده است و بدون شناخت مقابل آنها قرار گرفتند. با این وجود تیم وقتی به زمین رفت زود گلزنی کرد و کمی دست کم گرفتن رقیب باعث شد که تیم گل مساوی را دریافت کند. بعد از آن هم هر چه تلاش کردند، موفق به تغییر نتیجه به نفع خودشان نشدند.

«طبق حکم جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان موظف به تهیه پنج دستگاه شوک اکسترنال و تحویل آن به باشگاه‌هایی فاقد این دستگاه است. بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد به استقلال، پرسپولیس، چادرملو و هوادار شود.» پیشکسوت سپاهان درباره این موضوع عنوان کرد: ابتدا به خانواده هوادار فقید ملوان تسلیت می‌گویم و می‌دانم فقدان جای خالی عزیز پُر شدنی نیست، اما آنچه طبق حکم کمیته انضباطی مشخص است، برخی باشگاه‌های لیگ برتری دستگاه شوک ندارند. بنابراین اگر اتفاقی در بازی این تیم‌ها بیفتد هم خطر وجود دارد. آیا مسئولان محترم کمیته انضباطی و فدراسیون برای این تیم‌ها هم تنبیه و توبیخ در نظر گرفته‌اند؟ آیا به همه تیم‌ها به یک چشم نگاه می‌شود؟

وی در پایان با ارائه پیشنهادی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان محترم کمیته انضباطی خواهش می‌کنم با در نظر گرفتن تقویم مسابقات تیم‌ها، آرای انضباطی را حداقل روز بازی یا چند ساعت مانده به بازی اعلام نکنند. به هر حال صدور برخی آرا می‌تواند روی روحیه بازیکنان و کیفیت مسابقه هم تأثیرگذار باشد.