دوشنبه 7 آبان 1403

جلوتر از هالند و بلینگام، بدون حضور رونالدو / مسی یک بار دیگر بهترین بازیکن دنیا شد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جلوتر از هالند و بلینگام، بدون حضور رونالدو / مسی یک بار دیگر بهترین بازیکن دنیا شد!

سایت گل برنده جایزه GOAL50 سال 2023 را اعلام کرد. لیونل مسی با رای مخاطبان با سبقت گرفتن از ارلینگ هالند و جود بلینگام به این جایزه رسید.

به گزارش "ورزش سه"، مخاطبان سایت معتبر گل به سنت هر ساله در رای‌گیری برای انتخاب بهترین فوتبالیست دنیا شرکت کردند. امسال 5.75 میلیون نفر در رای‌گیری گل شرکت کرده و لیونل مسی را به عنوان بهترین بازیکن سال 2023 برگزیدند.

لیونل مسی در این رای‌گیری رقبای بزرگی مثل ارلینگ هالند، جود بلینگام، کیلیان امباپه و کوین دی‌بروینه داشت. بعد از آنکه لئو مسی موفق شد برای هشتمین بار صاحب توپ طلا شد می‌شد حدس زد که محبوبیت استثنایی او به خصوص بعد از قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی آرژانتین باعث پیروزی او در این رای‌گیری شود.

این در حالی است که قهرمانی مسی در جام جهانی به سال گذشته میلادی برمی‌گردد. با اینحال او سال را در لیگ یک فرانسه ادامه داد و یک قهرمانی دیگر در این لیگ با پیراهن پاری سن ژرمن به دست آورد. مسی سپس با فوتبال اروپا خداحافظی کرد و راهی آمریکا شد تا پیراهن اینترمیامی را به تن کند.

مسی در آمریکا تاثیری فوری و خارق‌العاده داشت و در 11 مسابقه اول خود برای اینترمیامی 14 گل به ثمر رساند و برای این تیم یک جام (لیگز کاپ) به دست آورد. سال 2023 برای اسطوره آرژانتینی با کسب هشتمین توپ طلا به پایان رسید.

یک نکته جالب در رای‌گیری امسال GOAL50 این است که برای اولین بار در یک دهه اخیر نام کریستیانو رونالدو در فهرست نامزدهای نهایی دیده نمی‌شود.

جلوتر از هالند و بلینگام، بدون حضور رونالدو / مسی یک بار دیگر بهترین بازیکن دنیا شد! 2