پنج‌شنبه 14 تیر 1403

جلیلی در مناظره با پزشکیان: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف باید جدی‌تر و موثرتر باشد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
جلیلی در مناظره با پزشکیان: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف باید جدی‌تر و موثرتر باشد

نخستین مناظره «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات، شامگاه دوشنبه - یازدهم تیرماه - با حضور «مسعود پزشکیان» رقیب وی و با محوریت موضوعات «فرهنگی و سیاسی» به صورت زنده از شبکه یک سیما آغاز شد.

در نخستین مناظره دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، که با حضور «مسعود پزشکیان» رقیب وی و با موضوع «فرهنگی و سیاسی» به صورت زنده از شبکه یک سیما برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که «اگر رئیس جمهور شوید، برنامه شما برای افزایش مشارکت مردم در دوره‌های بعدی انتخابات چیست؟» اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و حرکت بزرگ امام (ره) این بود که همه دنیا اعتراف دارند که مردم در جمهوری اسلامی تعیین‌کننده هستند.

«سعید جلیلی» در این مناظره، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی دولت خود با شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» را تشریح می‌کند.

قرار است پیش از برگزاری دور دوم انتخابات، جلیلی و پزشکیان دو مناظره رو در رو داشته باشند که مناظره اول موضوع فرهنگی سیاسی و موضوع مناظره دوم به مسائل اقتصادی اختصاص دارد.

در این دو مناظره تلاش بر این است فرصت‌ها کوتاه‌تر و سؤالات مستقیم‌تر شوند.

در مناظره‌های دونفره نامزدها روبروی هم قرار می‌گیرند و در خصوص یک موضوع با هم صحبت می‌کنند و به سؤالات پاسخ می‌دهند و امکان مقایسه‌ای دو نامزد فراهم می‌شود.

بخش پرسش و پاسخ نامزدها حداکثر 90 دقیقه خواهد بود و از نامزدها 10 سوال پرسیده می‌شود. در این مناظره از دو نامزد خواسته می‌شود به سؤالات با صراحت پاسخ دهند.

این مناظره به صورت زنده از شبکه‌های یک، شبکه خبر یک و دو و جام‌جام پخش می‌شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره‌ها را پخش می‌کنند؛ مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن می‌رود همچنین لینک پخش زنده مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری‌ها قرار داده شده است تا بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.