جمعه 31 فروردین 1403

جلیلی: ظرفیت پذیرش در تمامی رشته‌ها مانند سال قبل است / همه خوابگاه‌های دانشگاه شریف بازسازی شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جلیلی: ظرفیت پذیرش در تمامی رشته‌ها مانند سال قبل است / همه خوابگاه‌های دانشگاه شریف بازسازی شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: ناحیه نوآوری شریف یک منطقه 40 هکتاری است که توسط شهرداری به عنوان ناحیه نوآوری شریف شناخته شده است که با سایر پارک های علم و فناوری متفاوت است. وی افزود: این ناحیه در بخشی از شهر است و قرار است که مردم در آن زندگی کنند. جلیلی ادامه داد: اگر دانشگاه شریف در این ناحیه نباشد...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: ناحیه نوآوری شریف یک منطقه 40 هکتاری است که توسط شهرداری به عنوان ناحیه نوآوری شریف شناخته شده است که با سایر پارک های علم و فناوری متفاوت است.

وی افزود: این ناحیه در بخشی از شهر است و قرار است که مردم در آن زندگی کنند.

جلیلی ادامه داد: اگر دانشگاه شریف در این ناحیه نباشد ممکن است که ساخت و سازهای زیادی صورت گیرد؛ اما در حال حاضر این پارک علم و فناوری خدمات زیادی به مردم ارائه می دهد.

وی افزود: برخی از خدمات اجتماعی را هم دانشگاه تلاش می کند که به مردم این منطقه ارائه دهد. برای مثال مسجد و کلینیک و مجموعه ورزشی دانشگاه نیز برای استفاده مردم منطقه آماده شده است.

رئیس دانشگاه شریف در ادامه خاطرنشان کرد: این منطقه مشکلاتی برای دانشجویان دارد و تلاش می کنیم احساس امنیت را در این منطقه بالا ببریم.

جلیلی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در سال تحصیلی جدید در تمامی رشته ها مانند سال قبل است و فقط در برخی رشته ها افزایش ظرفیت داریم. ظرفیت پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر به دو برابر افزایش یافت.

وی افزود: ظرفیت جدیدی را نسبت به سال قبل نداشتیم اما تمامی خوابگاه بازسازی شد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره تسهیلاتی که به نخبگان دانشجو ارائه می شود، گفت: تعریف نخبه تعبیری است که نسبت به دو دهه قبل گسترده تر شده و تلقی من این است که خانواده ها بیشتر از قبل به فرزندانشان رسیدگی می کنند و این استعدادها فضای شکوفایی بیشتری دارند، حجم فارغ التحصیلی نسبت به حجم نیازی که صنعت ما امروز دارد به نحوی بیشتر است، بنابراین بخشی صادر می شود، حال گاهی این صادرات به صورت طبیعی و مدیریت شده انجام می شود؛ اما گاهی بیشتر از حد معمول است.

وی اضافه کرد: در زمینه جذب نیروی نخبه در برخی رشته ها رقابت شدیدی وجود دارد.