جمعه 1 تیر 1403

جلیلی: هزینه در حوزه هنر سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جلیلی: هزینه در حوزه هنر سرمایه‌گذاری است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی شامگاه شنبه در نشست با هنرمندان ضمن قدردانی از همراهی اهالی فرهنگ و هنر به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش، هر ایرانی یک نقش پرشکوه» اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه چهار ساله شعار انتخاباتی، نقشه راه است. وی ادامه داد: شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» بر اساس مطالعات و تجارب این است که بدانیم در چه نقطه ای...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی شامگاه شنبه در نشست با هنرمندان ضمن قدردانی از همراهی اهالی فرهنگ و هنر به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش، هر ایرانی یک نقش پرشکوه» اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه چهار ساله شعار انتخاباتی، نقشه راه است.

وی ادامه داد: شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» بر اساس مطالعات و تجارب این است که بدانیم در چه نقطه ای هستیم و در این نقطه میدان چه وضعیتی دارد.

جلیلی افزود: برآورد ما این است که در نقطه بزنگاهی قرار داریم که فرصت های تاریخی تمدنی ما بیشتر از تهدیدها است و هنر دولت این است که این فرصت‌ها را به بهترین شکل به نفع کشور، نظام و انقلاب استفاده کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت نقش آفرین در امتداد شعار ماست تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور مردم را وارد میدان کند.

وی خاطرنشان کرد: ما فرصت بزرگ تاریخی تمدنی داریم که باید ابتدا از آن آگاه باشیم و سپس بدانیم و برنامه داشته باشیم که از آن در مسیر توسعه استفاده کنیم.

جلیلی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به ذخایر عظیم فرهنگی نتوانسته‌ایم این ظرفیت را در حوزه سیاست و اقتصادی استفاده کنیم. در سند آمریکا طی چند دهه اخیر بیان می شود که فاصله خود را با جهان حفظ کند و طی 100 سال این گشور رهبری دنیا را به دست داشته باشند. در این مسیر از ابزار سخت و نرم هم استفاده می کنند که در غزه نمونه بارز آن دیده می شود که علاوه بر کشتار زنان و کودکان غزه با شهدا عکس یادگاری می گیرند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز بیش از تمامی عرصه ها جهان فرصت ما در حوزه فرهنگ است و باید جهش بزرگ فرهنگی داشته باشیم زیرا سایر فرصت‌های ما به خصوص قدرت سخت ما نیز به پشتوانه فرهنگ بدست آمده است.

جلیلی تاکید کرد: امروز شعار زن زندگی آزادی نقطه قوت ما است که دشمن باآگاهی به این مسئله حمله می کند؛ بنابراین عرصه‌ای که امروز دشمن بر آن کار می‌کند به طور حتم نقطه قوت و اتکای ما است.

وی یادآور شد: طی 20 سال اخیر کشور به پیشرفت های چشمگیر و موفقیت های بزرگی دست یافته است که در حوزه نانو، هسته‌ای، پتروشیمی و نظامی نمونه آن را می‌بینیم و دشمن نیز به آن اعتراف کرده است. دشمن به شدت به دنبال نقاط قوت ما و تخریب آن است که باید در حوزه فرهنگ از آن جلوگیری کرد البته در کنار نقاط قوت، طی سال‌های گذشته ضعف هایی داشتیم که باید با به میدان آوردن نقاط قوت، ضعف ها را برطرف کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت باید برای حل مشکلات از عمق راهبردی برخوردار باشد و برای موفقیت در این حوزه باید در عرصه فرهنگ ظرفیت مردم را بشناسد.

جلیلی اضافه کرد: انتظاری که از دولت می رود داشتن برنامه جدی در حوزه فرهنگی است و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی باید ظرفیت ها را به سمت حل مشکلات هدایت کند.