سه‌شنبه 12 تیر 1403

جلیلی و پزشکیان می‌توانند تبلیغات انتخاباتی را آغاز کنند

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
جلیلی و پزشکیان می‌توانند تبلیغات انتخاباتی را آغاز کنند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با تایید دور اول انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، نامزدهای دور دوم می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، محسن اسلامی روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: با تایید دور اول انتخابات از سوی شورای نگهبان و براساس اطلاعیه شماره 28، آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی بیشترین آرا را به دست آوردند و این اطلاعیه حاکی از آن است که نامزدهای دور دوم این دو نفر هستند؛ لذا از الان می‌توانند تبلیغات را شروع کنند و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 14 تیر برای تبلیغات فرصت دارند.

وی اضافه کرد: دعوت می‌کنیم که هم نامزدها، هم ستادها و هم هواداران آنها نسبت به قانون رعایت داشته باشند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری دور دوم انتخابات، گفت: ما از امروز از 15 استان دعوت کردیم تا تعرفه‌های خود را دریافت کنند و نهایتاً 16 استان دیگر. فرایند به خوبی در حال طی شدن است و ملزومات و تعرفه‌ها در اختیار نامزدها قرار میگیرد؛ ما از این جهت هیچ مانعی نداریم. ان‌شاءالله روز جمعه 15 تیر، انتخابات رأس ساعت 8 صبح برگزار می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: هم‌وطنان خارج از کشور به دلیل پرواز و طولانی بودن مسافت، ما تعرفه مرحله اول و دوم را با هم ارسال کردیم. اما این کار را به دلیل اینکه مسافت‌ها مشخص است و امکانات مشخص است، از امروز یکشنبه در داخل کشور آغاز کردیم.

وی گفت: دو هفته پیش زمانی که تعرفه‌های یک را برای وزارت امور خارجه ارسال می‌کردیم، تعرفه‌ها 2 را هم ارسال کردیم. تعرفه‌های 2 با نظارت پلمپ می‌شوند و در اختیار نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در خارج از کشور هستند.