شنبه 29 اردیبهشت 1403

جنبش عدالت‌خواه: به‌جای زبان تهدید و بولدوزر منطق خود را به بحث بگذارید!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جنبش عدالت‌خواه: به‌جای زبان تهدید و بولدوزر منطق خود را به بحث بگذارید!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه الزهرا (س) برای گفت‌و‌گو و پاسخ‌گویی پیرامون مسائل اراضی ده‌ونک، از مسئولین این دانشگاه دعوت کرد. خانم دکتر زهرا ناظم بکائی ریاست محترم دانشگاه الزهرا (س) سلام علیکم همانطور که مستحضرید دانشگاه الزهرا (س) از سال 1381، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مدعی تملک بخشی از اراضی خیابان کارخانه در مجاورت...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه الزهرا (س) برای گفت‌و‌گو و پاسخ‌گویی پیرامون مسائل اراضی ده‌ونک، از مسئولین این دانشگاه دعوت کرد.

خانم دکتر زهرا ناظم بکائی ریاست محترم دانشگاه الزهرا (س) سلام علیکم همانطور که مستحضرید دانشگاه الزهرا (س) از سال 1381، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مدعی تملک بخشی از اراضی خیابان کارخانه در مجاورت این دانشگاه است. از سویی به دلایل متعدد، از جمله سال‌ها سکونت بیش از هشتاد خانوار در این اراضی، ادعای مالکیت آن‌ها بر اساس اسناد موجود و رد نشدن این ادعا از سوی برخی مقامات رسمی در دو دولت مختلف، زمینه اختلاف و تنش میان دانشگاه و اهالی ده ونک فعال شده است. متاسفانه علی‌رغم دعوت‌های متعدد از سوی خبرگزاری‌ها و تشکل‌های دانشجویی، تاکنون دانشگاه در حضور رسانه‌ها، دانشجویان و اهالی محله ده ونک تمایلی به گفتگو نشان نداده است؛ لذا بدیهی است در شرایطی که استدلال‌های دانشگاه به بحث گذاشته نمی‌شود، زمینه برای تشدید مخالفت‌ها فراهم شده و در نتیجه دانشگاه نیز با هر موجی از بهره‌برداری با حساسیت افکار عمومی مواجه می‌شود. جنبش عدالت‌خواه دانشجویی از سال‌های ابتدایی نزاع مذکور به مسئله ورود کرده است و با پشتوانه کارشناسی می‌گوید که به مهم‌ترین سند دانشگاه الزهرا (س) مبنی بر مالکیت این اراضی ابهامات جدی وارد است؛ از این رو از شما خواستاریم یک‌بار برای همیشه در شرایط مذکور به‌جای زبان تهدید و بولدوزر، در شرایط مذکور منطق خود را به بحث گذاشته و مانع تبعات احتمالی آینده شوید.