شنبه 29 اردیبهشت 1403

جنجالی ترین صحنه پلی آف بین نفت و طبیعت / سوتی که سرنوشت و نتیجه را عوض کرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جنجالی ترین صحنه پلی آف بین نفت و طبیعت / سوتی که سرنوشت و نتیجه را عوض کرد

سرنوشت دیدار سوم مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال کشور بین پالایش نفت و طبیعت در آبادان با سوتی مشکوک عوض شد.

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های 3 از پنج مرگ و زندگی پلی آف لیگ برتر بسکتبال ایران در دیدار بسیار حساس سوم دو تیم پالایش نفت آبادان و طبیعت اسلامشهر با صحنه ی بسیار مشکوکی در 40 ثانیه پایانی روبرو شد که تصمیم شهرام کرمی سرداور و رامین فتحی داور این مسابقه در تعیین نتیجه کاملا تأثیرگذار بود.

پالایش نفت آبادان در دو بازی اول این مرحله که در تهران برگزار شد به یک برد 94 بر 88 و باخت 101 بر 87 دست پیدا کرد تا با اطمینان خاطر بیشتری میزبانی دو بازی بعدی را مقابل طبیعت اسلامشهر را برعهده بگیرد.

دیدار این دو تیم با اضافه شدن مهران شاهین طبع و حامد حدادی سرمربی و کاپیتان سابق تیم ملی از چند هفته اخیر لیگ برتر به ترتیب در ترکیب دو تیم طبیعت و پالایش نفت از حساسیت ویژه تری نسبت به سه دیدار دیگر این مرحله برخوردار است.

یکی از این دو تیم با کسب سه پیروزی از پنج بازی ممکن در کمال خوشبختی راهی نیمه نهایی می شود و تیم دیگر ناکام در پلی آف نام خواهد گرفت.

دیدار سوم دو تیم در آبادان در 40 ثانیه به پایان با نتیجه 83 بر 82 به سود پالایش نفت در جریان بود که توپ از دستان محمد ترابی بازیکن این تیم خوزستانی خارج می شود و رامین فتحی داور مسابقه خطای طرفین را بین حامد حدادی و نیکولا دراگوویچ صربستانی در گوشه ای دیگر از زمین حمله اعلام می کند.

طبق قانون در اعلام خطای طرفین توپ باید در جامبال در اختیار طبیعتی قرار می گرفت که پیش از این ران موفق هشت امتیازی را در مقابل حریف پیش برده بود تا ریتم و تمپوی بازی را در اختیار بگیرد و به یک امتیازی میزبان برسد.

نکته عجیب تصمیم سرداور و داور این مسابقه در این لحظه است که به سراغ ویدیو چک می روند و با گذر از قرار گرفتن ساعد حامد حدادی بر روی گلوی دراگوویچ به صحنه بعد اکتفا می کنند به دلیل کشیدن پیراهن حامد توسط نیکولا بسنده کرده و با تغییر رای ابتدایی فول عمد بازیکن صربستانی را اعلام و دو پرتاب آزاد و مالکیت توپ را به تیم میزبان می دهند تا سرنوشت و نتیجه بازی تغبیر کند.

به این ترتیب پالایش نفت آبادان در 40 ثانیه با پایان بازی مرفق می شود 85 بر 82 حریف خود را در آبادان مغلوب کند تا با اندوخته ی 2 بر 1 به بازی چهارم بیاندیشد.

دیدار چهارم پلی آف دو تیم فردا دوشنبه 27 فروردین ساعت 16 در آبادان برگزار خواهد شد و در صورت برد طبیعت بازی پنجم به تهران موکول می شود.

آبادانی ها با پیروزی در بازی چهارم بدون برگزاری دیدار پنجم پلی آف با برتری 3 بر 1 راهی نیمه نهایی خواهند شد در حالیکه سوت مشکوک 40 ثانیه به پایان بازی سوم پلی آف جنجالی ترین تصمیم داوری این مرحله نام گرفته که تأثیر مستقیمی در مشخص شدن نتیجه ایفا کرده است.

پوریا تابان