یک‌شنبه 1 مهر 1403

جنجال جدید رئیس لالیگا علیه رئال مادرید / رئال و پرز قاتلان فوتبالند، بارسا کاره‌ای نیست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جنجال جدید رئیس لالیگا علیه رئال مادرید / رئال و پرز قاتلان فوتبالند، بارسا کاره‌ای نیست!

خویر تباس، رئیس لالیگا امروز در اظهاراتی عجیب گفت رئال مادرید را باید به خاطر ایده سوپرلیگ اروپا سرزنش کرد و نه بارسلونا.

به گزارش "ورزش سه"، خاویر تباس در اسپانیا چهره‌ای همیشه جنجالی است. درحالیکه هواداران بارسا او را رئالی می‌دانند تباس مدتی است به صورت علنی با فلورنتینو پرز و رئال مادرید تنش دارد.

رئال مادرید تنها نهادی نیست که در ماه‌های اخیر مورد حمله تباس قرار داشته و شاهد انتقادهای تند او به فیفا، چلسی، منچسترسیتی، پاری سن ژرمن و غیره بوده‌ایم. تباس خود را به عنوان دشمن سرسخت سوپرلیگ مطرح می‌کند. پروژه‌ای که بنیانگذارانش دو باشگاه اسپانیایی رئال مادرید و بارسلونا هستند.

رئیس لالیگا اما امروز صحبتهای جنجالی جدیدی مطرح کرد و گفت همه تقصیرها در این پروژه که فوتبال را نابود می‌کند بر عهده رئال مادرید است و نباید بارسلونا را مقصر دانست.

تباس گفت:" بعضی‌ها فکر می‌کنند هر که دارایی‌های بیشتری دارد و ثروتمندتر است باید فوتبال اروپا را اداره کند. یعنی هر کس که توان این را دارد که از نفوذش بیشتر استفاده کند باید همه تصمیم‌ها را بگیرد. این همان ایده‌ای است که در سال 1998 منجر به تشکیل G14 یعنی چهارده باشگاه بزرگ اروپایی شد. رهبر آن ایده فلورنتینو پرز بود که از همان زمان تا امروز از دنبال کردن این ایده خسته نشده است".

رئیس لالیگا در ادامه گفت:" فلورنتینو هر چند سال یکبار ایده‌اش را در لباسی جدید مطرح می‌کند تا مردم را قانع کند که باشگاه‌های ثروتمند به خصوص باشگاه خودش باید حاکمان فوتبال اروپا باشند. رئال مادرید رهبر این پروژه است و پرز از سال 2000 ایدئولوگ این ماجرا بوده است. پس اصل کاری پرز و رئال است و نه بارسلونا. بارسا به دلیل مشکلات مالی‌ای که دارد فکر می‌کند این پروژه برایش فرصتی است که درآمدزایی کند".

جنجال جدید رئیس لالیگا علیه رئال مادرید / رئال و پرز قاتلان فوتبالند، بارسا کاره‌ای نیست! 2