شنبه 8 اردیبهشت 1403

جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس

دانمارک قصد ندارد تمام جنگنده‌های «اف -16» خود را به اوکراین ارسال کند و قرار است شماری از آن‌ها عازم آمریکای جنوبی شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، دانمارک پس از دریافت تاییده از آمریکا، 24 جنگنده اف -16 خود را به ارزش 300 میلیون دلار به آرژانتین می‌فروشد.

«ترولس لوند» وزیر دفاع دانمارک روز سه‌شنبه با «لوئیس پتری» همتای آرژانتینی خود در بوینس‌آیرس دیدار و قرارداد فروش این جنگنده‌ها را امضا کرد.

بلومبرگ نوشت این کشور واقع در منطقه نوردیک اروپا پیشتر 19 فروند جنگنده اف -16 خود را به اوکراین هبه کرده بود و قرار است ناوگان هوایی کنونی خود را با جنگنده‌های «اف -35» جایگرین کند؛ با این حال تحویل جنگنده‌های جدید به کپنهاگ به دلیل موانع فناوری در شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا، با تاخیر مواجه شده است.

وزیر دفاع دانمارک گفته انتظار می‌رود تحویل اف‌-16‌ها به آرژانتین در «سال‌های پیش‌رو» انجام شود و عقد این قرارداد با «هماهنگی نزدیک» آمریکا انجام شده است.

برخلاف اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی دولت «خاور میلی» در آرژانتین، اما او تاکید کرده قصد دارد توانایی‌های دفاعی این کشور را تقویت کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888825
جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس 2