دوشنبه 16 مهر 1403

جهاد آموزشی معلمان با هدف برطرف کردن آسیب‌های تحصیلی در دوران کرونایی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جهاد آموزشی معلمان با هدف برطرف کردن آسیب‌های تحصیلی در دوران کرونایی

با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، یکی از حوزه‌هایی که بسیار تحت تاثیر قرار گرفت حوزه آموزش و پرورش و تحصیل دانش آموزان بود؛ در این بین گروهی از آموزگاران به صورت جهادی در شهرستان رودان با برگزاری اردوهای جهادی و آموزشی در مناطق مختلف به یاری دانش آموزان آمدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، یکی از حوزه‌هایی که بسیار مورد تاثیر قرار گرفت حوزه مرتبط با آموزش و پرورش و تحصیل دانش آموزان بود و این ویروس سبب شد کلاس‌های درس جای خود را به کلاس‌های مجازی و آموزش از راه دور بدهد که قطعا تاثیرات منفی و مخرب زیادی بر آموزش صحیح نسل محصل برجای گذاشت.

در بین این آموزش های مجازی قشر روستایی و اختلال در اتصال اینترنت و آموزش مجازی و دانش آموزان محروم از داشتن وسایل اتصال به اینترنت برای حضور در کلاس‌های آنلاین بیشترین ضرر و آسیب را دیدند.

اما گروهی از آموزگاران به صورت جهادی با تشکیل خانه خلاقیت آوای دانش در شهرستان رودان با برگزاری اردوهای جهادی و آموزشی در مناطق مختلف به یاری دانش آموزان آمدند و مانع بروز مشکلات تحصیلی آنان شدند.

این از خود گذشتگی جهادگران علم و دانش نشان از درس نوع‌دوستی و اخلاص در عمل برای رضای خداست و خدمتی بزرگ که جهادی‌ها به آن افتخار می‌کنند.

زهرا سالاری در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: خانه خلاقیت و یادگیری آوای دانش از اوایل خرداد به جهت آموزش به دانش آموزان قشر ضعیف و آسیب دیده از کرونا به همت اساتید و آموزگاران مجرب ابتدایی شهرستان و با همکاری پایگاه بسیج شهید دهکاری، بسیج سازندگی سپاه، آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی خانواده ها و دانش آموزان با آسیب ها افزود: با بروز بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش دروس دانش آموزان، جهاد علمی معلمان مرز و بوم ما برای همگان نمایان شد؛ به گونه ای که بواسطه تعهد و دغدغه آموزگاران، آموزش ها به صورت جهادی به دانش آموزان خدمت می کنند.

مدیر خانه خلاقیت آوای دانش رودان ادامه داد: هدف از راه اندازی این گروه جهادی، تکمیل آموزه های درسی و برطرف کردن مشکلات آموزشی و اختلالات یادگیری دانش آموزان آسیب دیده از کرونا می باشد.

سالاری عنوان کرد: خانه خلاقیت آوای دانش در قالب اردوهای جهادی در مدارس، خدمات آموزشی و فرهنگی به صورت کاملا رایگان به دانش آموزان و اولیای محترم شهرستان رودان ارائه می کند.

وی بیان کرد: تا کنون دو کارگاه آموزشی با حضور 20آموزگار جهادگر برگزار شده که از جمله اقدامات و فعالیت ها در این دوره آموزشی برای دانش آموزان کلاس های تقویتی پایه اول تا ششم ابتدایی، تشخیص و درمان اختلال املا، تشخیص و درمان اختلال خواندن، تشخیص و درمان کندنویسی، تقویت حافظه شنیداری و دیداری، مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده و کارگاه آموزش درسی ویژه والدین بوده است.

مدیر خانه خلاقیت آوای دانش انگیزه آموزگاران را تقویت روحیه ایثارگری و فداکاری عنوان کردو گفت: این برنامه در مناطق محروم و هر هفته در مدارس ادامه دارد.

سالاری خاطر نشان کرد: معلمانی که هم اکنون در این طرح فعال هستند هیچ مزایا و دستمزدی دریافت نمی‌کنند و سعی دارند با ظرفیت و توان خود به این دانش آموزان خدمت کنند و پس از بازگشایی مدارس نیز این طرح به عنوان طرح برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان کم برخوردار برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

جهاد آموزشی معلمان با هدف برطرف کردن آسیب‌های تحصیلی در دوران کرونایی 2
جهاد آموزشی معلمان با هدف برطرف کردن آسیب‌های تحصیلی در دوران کرونایی 3
جهاد آموزشی معلمان با هدف برطرف کردن آسیب‌های تحصیلی در دوران کرونایی 4
جهاد آموزشی معلمان با هدف برطرف کردن آسیب‌های تحصیلی در دوران کرونایی 5