پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

جهاد دانشگاهی ایلام مرکز جامع سلامت زنان و خانه خلاق راه‌اندازی کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جهاد دانشگاهی ایلام مرکز جامع سلامت زنان و خانه خلاق راه‌اندازی کند

استاندار ایلام از کمک به جهاددانشگاهی برای راه‌انداری مرکز جامع سلامت زنان و خانه خلاق و نوآوری خبر داد.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» در نشست با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان، با اشاره به توانمندی هایی که جهاد دانشگاهی می‌تواند در استان ایجاد کند، خواستار راه اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانه خلاق و نوآوری در استان شد و اظهار کرد: این نهاد می تواند با ایجاد مرکز جامع سلامت زنان در خصوص بیماری های زنان همچنین بحث ناباروری و دیگر بیماری ها در استان فعالیت کند و در این راستا هر گونه کمک و اعتباری نیاز باشد استان همکاری خواهد کرد.

استاندار ایلام با اشاره به درخواست رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص ایجاد خانه خلاقیت و نو آوری در استان گفت: این مرکز می‌تواند بحث ساماندهی کسب و کارهای مختلف خصوصا در بحث نرم افزاری را هدایت کند و در این خصوص هم با اختصاص مکان مناسب و همکاری های لازم تلاش خواهیم کرد که این مرکز به سرعت ایجاد شود.

بهرام‌نیا در ادامه با تأکید براین که تحقیقات و پژوهش‌ها باید منجر به تولید علم و تجاری سازی شوند خاطر نشان کرد: محور فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی باید بر انجام پژوهش های محصول محور بر طبق نیازهای استان متمرکز شود.

وی درخصوص مرکز جامع بیماری‌های زنان گفت: برای ایحاد مرکز جامع بیماری‌های زنان و بحث درمان ناباروری حدود 40 میلیارد تومان نیاز است که برای این مهم رایزنی خواهیم کرد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ایحاد خانه خلاقیت و نوآوری در استان شد و گفت: در این رابطه نیز مکان مورد نیاز در اختیار جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرد.

«سیدغلامرضا حسینی» رئیس جهاددانشگاهی استان ایلام نیز در این نشست با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پژوهشی و فناورانه، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال اظهار کرد: اگر مجموعه‌ی استان با هم‌افزایی کامل فعالیت کنند جهاددانشگاهی واحد استان آمادگی دارد خدمات پژوهشگاه‌های بزرگ رویان و این‌سینا را به استان بیاورد.

وی آمادگی جهادگران دانشگاهی را برای راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان، ایجاد خانه‌ی خلاق و نوآوری، مرکز اصلاح نژاد دام و انجام پژوهش‌های محصول محور و کمک به توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی استان اعلام کرد.

انتهای پیام

جهاد دانشگاهی ایلام مرکز جامع سلامت زنان و خانه خلاق راه‌اندازی کند 2