یک‌شنبه 15 مهر 1403

جهاد کشاورزی سند رو کرد / بنیاد شهید استخدام 26 فرزند شهید را پیگیری نکرد!+ اسناد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جهاد کشاورزی سند رو کرد / بنیاد شهید استخدام 26 فرزند شهید را پیگیری نکرد!+ اسناد

الیاس تاج‌الدینی با انتشار اسنادی از رابطه استخدامی مرحوم پرازیده، فرزند شهیدی که خودسوزی کرده بود واقعیت‌های جدیدی از این واقعه را رونمایی کرد و گفت: بنیاد شهید استخدام 26 فرزند شهید را پیگیری نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ماجرای خودسوزی و فوت فرزند یکی از شهدای گرانقدر استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه زیلایی در صدر اخبار کشور قرار گرفت تا در مصاحبه ای سید منصور موسوی رئیس پیشین بنیاد شهید و ایثارگران این استان مقصر اصلی این واقعه را جهاد کشاورزی معرفی کند.

صبح زاگرس از گفته های موسوی قانع نشد و موضوع را از تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر شد تا با رو شدن اسناد جهاد کشاورزی پرده ای دیگر از واقعیت خودسوزی مرحوم روح الله پرازیده هویدا شود.

الیاس تاج الدینی به خبرنگار ما گفت: با مصوبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد یکصد فرزند شهید و جامعه ایثارگری استان در ادارات و سازمانهای مختلف به عنوان کارورز، اشتغال باید پیدا می کردند که سهم جهاد از این تعداد 26 نفر بود و حقوق همه این افراد باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شد و همچنین بنیاد بر اساس همان مصوبه باید کار اخذ مجوذ استخدام این افراد را پیگیری می کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مرحوم پرازیده یکی از آن 26 نفر بود و در تاریخ 24 اردیبهشت سال 1396 به عنوان کارورز در منطقه زیلایی بویراحمد مشغول به کار شد و هیچ رابطه استخدامی با جهاد کشاورزی نداشت.

او تاکید کرد: طرح کارورزی یک طرح موقت است و مرحوم پرازیده حتی قبل از اتمام دوره کارورزی، سازمان جهاد کشاورزی را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ درخواست اشتغالی نداشت.

او با در اختیار گذاشتن اسناد مطرح کرده به خبرنگار ما گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید استخدام آن 26 نفر خانواده ایثارگر را که به عنوان کارورز وارد جهاد کشاورزی شده بودند را پیگیری و مجوز استخدام می گرفت اما متاسفانه نه تنها مرحود پرازیده بلکه آن 25 نفر دیگر هم کارورزیشان خاتمه و مجوز استخدام آنها ارائه نشد.

تاج الدینی همچنین تصریح کرد: حقوق چند ماه پایانی دوره کارورزی مرحوم پرازیده نیز پرداخت نشده بود از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاریخ اتمام کارورزی مرحوم پرازیده 17 فروردین 97 است که بنده حدود چهارماه بعد یعنی روز چهارم تیرماه همان سال مسئولیت گرفتم.

با انتشار این اسناد مسئولان بالادستی علاوه بر اینکه پیگیر واقعیت ماجرا و برخورد قانونی با متخلفان واقعه خودسوزی مرحوم روح الله پرازیده که حوالی ساعت 10 روز سه شنبه 27 مهر ماه جلوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بنزین دست به خودسوزی زد باشند باید پاسخگوی وضعیت 25 فرزند دیگر شهید و جامعه ایثارگری را که بنیاد شهید مجوز استخدام آنها را نگرفت و از کار بیکار شدند باشد.

انتهای پیام /

جهاد کشاورزی سند رو کرد / بنیاد شهید استخدام 26 فرزند شهید را پیگیری نکرد!+ اسناد 2
جهاد کشاورزی سند رو کرد / بنیاد شهید استخدام 26 فرزند شهید را پیگیری نکرد!+ اسناد 3