دوشنبه 16 مهر 1403

جهانبخش راهی جنوا می‌شود؟/ کاپیتان 4 پیشنهاد را رد کرده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جهانبخش راهی جنوا می‌شود؟/ کاپیتان 4 پیشنهاد را رد کرده است

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان ممکن است برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش راهی سری A ایتالیا شود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش پس از بازی در لیگ های اردویژه هلند و لیگ برتر انگلیس، حالا در سن 31 سالگی ممکن است بازی در یک لیگ معتبر اروپایی دیگر یعنی سری A ایتالیا را تجربه کند. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ورزشی خبرگزاری «تسنیم»؛ باشگاه جنوا نسبت به خدمت گرفتن هافبک پیشین تیم‌های فاینورد و برایتون علاقه‌مند است و مذاکراتی هم بین طرفین در دو هفته اخیر صورت گرفته است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

عملکرد ضعیف جنوا در فصل جاری سبب شده است تا جایگاه آلبرتو جیلاردینو در این تیم منتزلزل شود، اما آلبرتو زانگریلو رئیس این باشگاه ایتالیایی پس از سه شکست متوالی جنوا در سری A مقابل تیم‌های ونتزیا، یوونتوس و آتالانتا و حذف این تیم از جام حذفی ایتالیا، از سرمربی ایتالیایی‌شان حمایت و تأکید کرده است او به کارش در این تیم ادامه خواهد داد.

احتمال پیوستن علیرضا جهانبخش به جنوا در کنار تصمیم نهایی او، بسته به تغییر و تحولات احتمالی این باشگاه (ماندن یا نماندن جیلاردینو در این تیم) در روزهای آتی هم دارد. جنوا البته تنها تیمی نیست که نظرش معطوف به جذب هافبک باسابقه تیم ملی کشورمان شده است، چرا که طی دو ماه گذشته باشگاه تورینو هم برای جذب او دست به کار شده بود، اما به خاطر نداشتن پاسپورت اروپایی، این اننقال شکل عملی به خود نگرفت.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که پس از سه فصل حضور در فاینورد تابستان امسال از این تیم جدا شد، در یکی، دو هفته اخیر دو پیشنهاد از مکزیک و یک پیشنهاد از مجارستان را رد کرده و به پیشنهاد باشگاه رئال اوویدو از اسپانیا هم پاسخ منفی داده است.

خبر توافق جهانبخش با رنجرز صحت ندارد

اخیراً باشگاه گلاسکو رنجرز هم نسبت به جذب علیرضا جهانبخش ابراز علاقه کرده بود و چند هفته پیش نیز مذاکراتی در سطح پیشرفته بین طرفین صورت گرفت، اما در نهایت بنا به دلایل خاصی این موضوع بی‌نتیجه ماند و در نهایت هم مذاکرات متوقف شد.

بال - هافبک پیشین تیم‌های برایتون و AZ آلکمار در سه فصل اخیر در 106 بازی آمار 17 گل زده و 16 پاس گل را از خود در فاینورد بر جای گذاشت. او همچنین با فاینورد در فصل 23-2022 قهرمانی در اردویژه و در فصل 24-2023 قهرمانی در جام حذفی هلند را تجربه کرد.

جهانبخش که 86 بازی ملی و 17 گل زده با پیراهن ایران در کارنامه‌اش دیده می‌شود، در فصل 18-2017 عنوان بهترین گلزن لیگ اردویژه هلند (با 21 گل زده) را با تیم AZ آلکمار از آن خود کرد.