شنبه 9 تیر 1403

جهش سه برابری صادرات محصولات دانش بنیان در دولت سیزدهم + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جهش سه برابری صادرات محصولات دانش بنیان در دولت سیزدهم + فیلم

امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های فناوری بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شهادت شهدای خدمت گفت: این اتفاق زمینه بسیار فراخی را برای همه ملت ایران فراهم خواهد کرد که مسیر توسعه را با سرعت بیبشتری طی کنند. وی ادامه داد: شهید جمهور ما و شهد دکتر امیرعبداللهیان دو چهره شاخص در توسعه دیپلماسی علم و فناوری...

امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های فناوری بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شهادت شهدای خدمت گفت: این اتفاق زمینه بسیار فراخی را برای همه ملت ایران فراهم خواهد کرد که مسیر توسعه را با سرعت بیبشتری طی کنند.

وی ادامه داد: شهید جمهور ما و شهد دکتر امیرعبداللهیان دو چهره شاخص در توسعه دیپلماسی علم و فناوری بودند و شاید به جرئت بتوانیم بگوییم که پرچمدار توسعه همکاری‌های بین المللی علم و فناوری را شخص آقای رئیس جمهور شهید به عهده داشتند.

میرآبادی توسعه شرکت‌های دانش بنیان در عرصه بین‌المللی را بی نظیر دانست و گفت: زمینه‌ای که دردوران ریاست جمهوری آقای رئیسی و وزارت دکتر امیرعبداللهیان برای شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌های بین الملل و بازار‌های خارجی باز شد؛ بی نظیر بود.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های فناوری بین‌المللی معاونت علمی تصریح کرد: به دلیل مسئولیت و ارتباط نزدیک با دانش بنیان‌ها، نتیجه‌ی فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم کردند را در سال 1402 دیدیم صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی با یک جهش سه برابری مواجه شد و دلیل آن حضور پررنگ و نقش آفرینی اثربخشی بود که این عزیزان داشتند.

وی افزود: نگاه رئیس جمهور به نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و فناران نگاه ویژه‌ای بوده. ایشان هموراه بر استفاده از ظرفیت نخبگان، دانش بنیان‌ها و متخصصان ایرانی داخل و خارج کشور تامید داشتند. ما در همه این زمینه‌ها به گواه آمار و ارقام اتفاقات بسیار خوبی در کشور رخ داده و بدون تردید ادامه این مسیر می‌تواند به توسعه این حوزه کمک کزده تا با سرعت قوت بیشتر محقق شود.