یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

جوانگرایی برعکس جمع سامورایی‌های آبی؛/ ناگاتومو برای ترمیم شکست ایران بازگشت

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جوانگرایی برعکس جمع سامورایی‌های آبی؛/ ناگاتومو برای ترمیم شکست ایران بازگشت

واکنش سرمربی تیم ملی ژاپن بهشکست تلخ در جام ملتهای آسیا، تغییر 7 بازیکن از فهرست تازه بود.

به گزارش ورزش سه، ترکیب 26 نفره تیم ملی ژاپن برای دو بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در فیفادی مارچ که ژاپن قرار است برابر کره شمالی به میدان برود، تغییراتی بزرگ و شوک اور داشت. مهم‌ترین غایب فهرست ژاپن، تاکهیرو تومیاسو دفاع راست مشهور شاغل در باشگاه ارسنال است که البته همچنان با مصدومیتی طولانی دست و پنجه نرم می‌کند.

جونیا ایتو هافبک تیم ریمس و چهره جنجالی تیم ملی ژاپن در جام ملتها نیز از فهرست خط خورده. او متهم به انجام یک جرم اخلاقی در خارج زمین فوتبال است و پرونده او در محاکم قضایی پیش می‌رود.

دیگر غایبان تیم ملی ژاپن کائورو میتوما (ستاره برایتون، مصدوم) یوتا ناکایاما (هادرسفیلد)، ریو هاته (سلتیک)، دایچی نوئازا و ماساهیرو هوسایا است.

در لیست تازه تیم ملی ژاپن، یوتو ناگاتومو کهنسال پس از جام جهانی قطر بازگشتی غافلگیرکننده به تیم ملی داشته. همچنین کوکی اوگاوا بازیکن تیم نایمخن، پس از چهار سال به تیم ملی دعوت شده است.

یوتو ناگاتومو در 37 سالگی پیراهن اف سی توکیو را برتن می‌کند و در جی لیگ مهره مهمی برای تیمش محسوب می‌شود.

بازیکنان دیگر شامل آئو تاناکا (دوسلدورف)، یوکی سوما (کاساپیا)، کیسوکه اوساکا (هیروشیما)، دایکی هاشیکا (لوتون تاون)، تاکومو کاوامورا (هیروشیما).

دعوت از ناگاتومو ستاره سابق اینتر در 37 سالگی برخلاف همه پیشبینی‌هایی است که در مورد تیم ملی ژاپن وجود دارد و پیش فرض‌ها را به چالش می‌کشد. مسائل و بازتاب‌های حذف ژاپن از جام ملتهای آسیا باعث شده موریاسو این تصمیم مهم را بگیرد. به خصوص که ژاپن در این تورنمنت چه داخل و چه خارج از زمین مشکل رهبری داشته و حالا سرمربی تصمیم گرفته ضربه‌ای به کانون قدرت جدید تیم ملی بزند.

موریاسو در این باره میگوید: با سخت‌تر شدن رقابت‌ها منتظر انرژی ناگاتومو هستم. از او انتظارات زیادی می‌رود و او این کار را برای ما انجام می‌دهد. من با دعوت از او تیم را تقویت کردم و باتوجه به دستاوردهای ناگاتومو و چالش‌هایی که داشتیم، تصمیم گرفتم از او استفاده کنم.

تاکهیرو تومیاسو در جدال با محمد محبی در بازی جام ملتها. او در این اردو یکی از غایبان تیمش محسوب می‌شود.

مسئله جوانگرایی پس از مسابقات جام ملتهای آسیا، یک دغدغه بزرگ برای همه مربیان آسیایی است که البته به نظر نمی‌رسد ژاپن باتوجه به تعداد ستاره‌هایش در اروپا مشکلی از این بابت داشته باشد. با این حال کسی انتظارش را نداشت که ناگاتومو در این نقش دوباره به تیم ملی برگردد.

جوانگرایی برعکس جمع سامورایی‌های آبی؛/ ناگاتومو برای ترمیم شکست ایران بازگشت 2
جوانگرایی برعکس جمع سامورایی‌های آبی؛/ ناگاتومو برای ترمیم شکست ایران بازگشت 3