یک‌شنبه 15 مهر 1403

جوسازی فضای مجازی و BBC گره "گودبرداری حصارک" را کور کرد / تائید خطر ریزش آنی 72 واحد مسکونی توسط نظام مهندسی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جوسازی فضای مجازی و BBC گره "گودبرداری حصارک" را کور کرد / تائید خطر ریزش آنی 72 واحد مسکونی توسط نظام مهندسی

مسئولین درباره گودبرداری حصارک متعهد شده و تضمین داده‌اند اما مردم به واسطه جوسازی رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی نسبت به متولیان امر بی‌اعتماد شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 8 سال پیش بود که یک گودبرداری غیراصولی در حصارک پائین جان ساکنان 72 پلاک ثبتی را به مخاطره انداخت.

ترک روی دیوارها روز به روز بیشتر و بحران جدی تر شد، ایمن سازی گود ناصربخت مطالبه مردم بود اما سازمان نظام مهندسی نظر دیگری داشت. نظر کارشناسان این بود که آجر روی آجر نباید گذاشته شود مگر اینکه تمام خانه ها تخلیه شود، به اعتقاد آنها هر لحظه امکان تخریب وجود دارد. رزمایش جهاد امیدآفرینی که در محلات کم برخوردار کرج برگزار شد، موضوع گودبرداری حصارک و دغدغه مردم رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت. اینها را حجت الاسلام اصغر فلاح صفری می گوید، مدیر محله حصارک که از اعلام آمادگی سپاه البرز و ناحیه امام سجاد (ع) برای باز شدن این گره خبر می دهد. وی که با همراهی مدیران شهری به دنبال رفع مشکل مردم است، ادامه می دهد؛ "طی روزهای اخیر جلسه ای با حضور فرماندار کلانشهر کرج برگزار شد. با حضور مدیر منطقه 5 شهرداری کرج و فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) معضل گود بررسی شد، البته قرار بود 5 نفر امین مردم در این جلسه شرکت کنند. متاسفانه نشست شلوغ شد و مسئله ای با این درجه اهمیت نتیجه ای درخوری به همراه نداشت، در نهایت موضوع اصلی مردم حصارک به حاشیه رفت. ساکنان 72 پلاک توسط عده ای تحریک می شدند، البته مردم حق دارند، جان و مالشان در خطر است و دنبال تضمین برای بازگشت به خانه هایشان بودند. مردم با توجه به تورم موجود خسارت وارد شده به خانه های خود را مطالبه کردند چرا که توانایی مالی برای تعمیر یا بازسازی منازل شان نخواهند داشت. عده ای به مردم القاء کرده اند که با دیوارهای برشی می توان رفع خطر کرد و با تخلیه متناوب خانه ها کار پیش برود اما نظام مهندسی این مسئله را رد کرد. متاسفانه برخی افراد در جلسه ادبیات نامناسبی داشتند و اصل موضوع خوب پیش نمی رفت، در حالی که حضور مسئولان به دنبال رفع خطر گود بودند. به مردم اعلام شد آیا حاضرند اگر خانه های خود را ترک نکنند، زمان ایجاد دیوار برشی و ریزش واحدهای مسکونی اعتراضی نداشته باشند؟ همه نپذیرفتند. سوءاستفاده رسانه های معاند از جمله بی بی سی به واسطه سخنان انحرافی برخی افراد است، مردم اگر لازم باشد با کمک وکیل اقدام قانونی می کنند. فرماندار کرج اعلام کرد تمام پیشنهادات مردم را می پذیرد اما عده ای بلوا به پا کردند، حتی ناحیه امام سجاد (ع) برای پیگیری حقوقی موضوع آمادگی داشت. البته معرفی متخلفین و برخورد قضائی با آنها و دیگر عوامل محرک برای عدم حل معضل گود حصارک اقدام مناسبی است که اعتماد مردم را جلب می کند. بازی با احساس مردم کار زیبنده ای نیست، 100 میلیون فروشگاه رفاه و 50 میلیون تومان شهرداری کرج برای تخلیه هر خانه در نظر گرفته است. حتی فرماندار به مصوبات اشاره کرد مبنی بر اینکه معادل هر واحد مسکونی، خانه اجاره می شود، حتی برای مستاجرانی که پلاک ثبتی هم ندارند. مردم با پیشنهاد فوق هم مخالف بودند، در حالی که باید بدانند به اعتقاد کارشناسان کوچکترین ضربه یا زلزله ای می تواند خانه ها را تخریب کند. مهم ترین کار اعتماد مردم و تخلیه خانه ها است تا ایمن سازی لازم صورت بگیرد، حتی پرداخت خسارت ها هم بر اساس مصوبه ها انجام می شود. مسئولین متعهد شده و تضمین داده اند اما مردم به واسطه جوسازی رسانه های بیگانه و فضای مجازی نسبت به متولیان امر بی اعتماد شده اند". و اما یک روز تاخیر برای گودبرداری حصارک و رفع خطر آن تبعات ناخوشایندی دارد اما عده ای با هیاهو به دنبال به حاشیه رفتن موضوع هستند. انتهای پیام /