چهارشنبه 6 تیر 1403

جولین مور آخرین اثر داوینچی را کشف می‌کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جولین مور آخرین اثر داوینچی را کشف می‌کند

مستند «لئوناردوی گمشده» روایت می کند که «دایان مودستینی» مرمت‌کننده آثار هنری چگونه یک نقاشی که شاید آخرین اثر «لئوناردو داوینچی» باشد را کشف می‌کند.

مور در این سریال نقش «دایان مودستینی» را بازی می‌کند که ظرافت‌های ویژه‌ای را در یک نقاشی می‌بیند و به دقت شروع به مرمت آن می‌کند. پس از مرمت اثر همه غافلگیر می‌شوند از اینکه می‌بینند ارزش یک نقاشی از 1000 دلار به 450 میلیون دلار رسیده است.

مسیر مرمت و فروش نقاشی بسیار مرموز و پرپیچ‌وخم است و جنجال‌های زیادی را در دنیای هنر‌های فاخر به راه می‌اندازد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که تنها بخشی از نقاشی اثر داوینچی است و سایر بخش‌ها را مودستینی خلق کرده، اما او زیر لایه فوقانی نقاشی ویژگی‌های مشابهی با نقاشی‌های دیگر داوینچی کشف کرده بود. در مستند شخصیت‌هایی چون یک واسط که نقاشی را می‌خرد تا به یک الیگارش روس تحویل دهد معرفی می‌شوند. خریدار نهایی هیچ‌گاه دیده نمی‌شود، اما بسیاری معتقد بودند او «محمد بن سلمان» سعودی بوده است.

مور علاوه بر بازیگری در این سریال یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال خواهد بود. او به تازگی در سریال «ماری و جرج» استارز دیده شده و برای «مه دسامبر» نامزد اسکار شده است. «جان رکوا» و «گلن فیکارا» که «عشق احمقانه دیوانه‌وار» را در کارنامه دارند این سریال را کارگردانی خواهند کرد.

منبع: صبا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر