یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

حال کلیه دانشجویان دانشگاه خوب است / احتمال بیماری تنفسی فصلی وجود دارد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حال کلیه دانشجویان دانشگاه خوب است / احتمال بیماری تنفسی فصلی وجود دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر نعمت‌الله شموسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفتگویی در خصوص بدحالی همزمان 27 دانشجوی پسر این دانشگاه، بیان داشت: از عصر چهارشنبه 5 مهر ماه تا عصر پنج‌شنبه یعنی ظرف 24 ساعت، حدود 27 نفر دانشجوی پسر دانشگاه به دنبال برخی علائم از جمله حالت تهوع و سردرد به بیمارستان واسعی سبزوار با اتوبوس 115 منتقل شدند. وی ادامه داد:...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر نعمت‌الله شموسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفتگویی در خصوص بدحالی همزمان 27 دانشجوی پسر این دانشگاه، بیان داشت: از عصر چهارشنبه 5 مهر ماه تا عصر پنج‌شنبه یعنی ظرف 24 ساعت، حدود 27 نفر دانشجوی پسر دانشگاه به دنبال برخی علائم از جمله حالت تهوع و سردرد به بیمارستان واسعی سبزوار با اتوبوس 115 منتقل شدند.

وی ادامه داد: این عزیزان به صورت سرپایی یا با تزریق سرم تا ساعت 1:30 دقیقه بامداد ترخیص شدند و تنها یک دانشجو تا ساعت 6 صبح در بیمارستان به دلیل علائمی از تب و لرز مورد مراقبت بیشتر قرار گرفت.

این مقام مسوول ضمن بیان این نکته که در حال حاضر حال کلیه دانشجویان خوب است و جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: ما همچنان پی‌گیر نتایج علت این اتفاق هستیم تا نتایح آزمایشات مشخص شود و اکنون هم تمامی دانشجویان از سلامت کامل برخوردار بوده و دانشجوی بدحالی نداریم، طی این مدت مسوولان دانشگاه و عزیزان حوزه دانشجویی در کنار دانشجویان حضور کامل داشته و در جلسه برپا شده با ریاست دانشگاه، معاونان بهداشتی، آموزشی و توسعه دانشگاه و همچنین کارشناسان بهداشت دانشگاه به دنبال بررسی دقیق علت این اتفاق بوده‌اند.

شموسی افزود: در این لحظه که با شما مخاطبان عزیز مفدا در حال گفتگو هستم (ساعت 20 روز جمعه) در حال سرکشی به خوابگاه دانشجویان پسر به همراه پزشک متخصص عفونی هستم تا همچنان مراقبت لازم را از سلامت دانشجویان عزیزمان داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خصوص علت احتمالی بروز این اتفاق، گفت: علت در دست بررسی است و تا مشخص شدن نتایج آزمایشات تنفسی و نمونه گیری‌ها، نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد، اما ممکن است بیماری تنفسی فصلی و یا حساسیت غذایی از عوامل بروز این بدحالی در دانشجویان عزیز باشد.

این مقام مسوول یادآور شد: با توجه به این‌که دانشجویان از راه دور می‌آیند و با هم در یک اتاق حضور دارند می‌تواند احتمال انتقال ویروس را تقویت کند. البته ذکر این نکته مهم است که ما در اتاق‌های دانشجویی خود به هیچ عنوان افزایش ظرفیت نداشته‌ایم و در واقع تعداد تخت‌های ما در خوابگاه‌های دانشجویی طبق تعریف صندوق رفاه دانشجویان بوده است به نحوی که ظرفیت اتاق‌های ما 4، 6، 8 و 10 نفره بوده و اصلا اتاق‌های 12 نفره بر اساس شایعات عنوان شده نداریم.

وی ضمن تاکید بر انجام نمونه‌گیری از غذای دانشجویان، ادامه داد: حدود 500 نفر شام شب چهارشنبه را میل کرده‌اند و تنها این تعداد دچار مشکل شدند که نشان از سلامت غذا دارد.

شموسی در پایان بیان داشت: ما همه تلاشمان رفاه دانشجویان در حوزه غذا، اسکان و دیگر موارد بوده است و بر سلامت جسمی و روحی دانشجویانمان تاکید داریم.

منبع: مفدا