یک‌شنبه 15 مهر 1403

حجاب مانع فعالیت ورزشی نیست / خانواده‌ها حجاب را جدی بگیرند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حجاب مانع فعالیت ورزشی نیست / خانواده‌ها حجاب را جدی بگیرند

سرزهی گفت: ما بانوان ورزشکار مسلمان نه تنها حجاب اسلامی را مانعی برای فعالیت های ورزشی نمی دانیم بلکه حجاب را موجب قدرت و حفظ شدن کرامت انسانی خود می دانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم سرزهی بانوی ورزشکار بیرجندی که از سال 86 فعالیت ورزشی اش را در رشته های رزمی شروع کرده است در گفتگو با خاورستان با تاکید بر اینکه حجاب اسلامی هیچ مانعی برای فعالیت های ورزشی نیست، اظهار داشت: بانوان ورزشکار مسلمان نه تنها حجاب اسلامی را مانعی برای فعالیت های ورزشی نمی دانند بلکه حجاب را موجب قدرت و حفظ شدن کرامت انسانی خود می دانیم.

وی تاکید کرد: حجاب برای یک بانوی ایرانی که از ابتدا با آن خو گرفته محدودیت نیست بلکه پلی به سوی موفقیت است؛ معتقدم نداشتن حجاب موجب کاهش اعتماد به نفس می‌شود چه بسا که حجاب حکم دینی ماست و ما به عنوان نماینده بانوان یک کشور اسلامی مانند ایران با افتخار و با حجاب کامل در سطح مسابقات شرکت خواهیم کرد.

وی بیان می‌کند: یکی از رمزهای موفقیت هر بانوی ورزشکار ایرانی اعتقادات دینی و حجاب است چراکه آرامشی به انسان می‌دهد که بسیار ارزشمند است و انسان را به خدا نزدیک می کند؛

به گفته این مربی ووشو بانوان ورزشکاری که در میدان های بین المللی گام گذاشته اند این موضوع را به اثبات رسانده اند که با وجود اینکه بسیاری از حریفانشان در مسابقات جهانی بدون حجاب اسلامی حاضر می شوند اما تاکنون به مشکلی بر نخورده و همواره نیز پیروز میدان بوده اند.

سرزهی با اشاره به اینکه حجاب اسلامی نماد و هویت زن مسلمان است، گفت: بانوان ورزشکار در واقع سفیران حجاب در جهان هستند همان گونه ای که در طول 17 سال فعالیت ورزشی، تاکنون حجاب مانعی برای انجام فعالیت های ورزشیم نبوده و نخواهد بود و این بزرگترین افتخار زندگی من و دیگر ورزشکاران محجبه است که می توانیم با حجاب کامل اسلامی به فعالیت پرداخته و برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

او که نایب رئیس هیئت ووشو خراسان جنوبی است ادامه داد: بانوان ورزشکار علاوه بر اینکه باید وظیفه همسری، مادری و فرزندی خود را به نحو احسنت انجام دهند باید بتوانند در میادین ورزشی برای ملت ایران افتخار آفرینی کنند. سرزهی با بیان این مطلب که ورزش لطمه ای به وظیفه همسری، مادری و فرزندی ورزشکاران زن وارد نمی کند، اذعان کرد: ورزش در کنار ایجاد سلامتی و نشاط برای خود فرد ورزشکار می تواند موجب افزایش نشاط و شادابی در خانواده وی نیز شود و بی شک بانوان ورزشکار مادران و همسران بهتری برای خانواده خود خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به عنوان مربی ووشو به شاگردان خود این موضوع را آموزش می دهم که حجاب را به عنوان اصل برتر در زندگی خود جدی گرفته و با تکیه بر ورزش به فردی مفید برای خود و جامعه تبدیل شوند.

این ورزشکار محجبه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ورزش برای بانوان لازم و ضروری است، تصریح کرد: به خانواده های خوب ایرانی توصیه می کنم تا با جدیت از دخترانشان برای انجام فعالیت های ورزشی حمایت کنند و بانوان هم باید بدانند حجاب هیچ مانعی برای انجام فعالیت های ورزشی آنان نخواهد بود.

سرزهی نقش خانواده را در نهادینه کردن حجاب بسیار تاثیر گذار بیان کرد و افزود: خانواده فرد می تواند نقش بسزایی در تربیت فرزندان داشته باشد وقتی پدر و مادر مقید به این موضوع باشند به طور حتم فرزندان هم از آن ها الگو برداری می کنند.

به گفته وی نقش مادر خانواده در تربیت پررنگ‌تر است شاگردان با حجابی دارم که بسیار قهرمان هستند و همیشه از آن ها به عنوان الگو برای سایر ورزشکاران نام می برم.

وی تاکید کرد: این که گفته شود رعایت حجاب قرار است مانع همه آسیب های اجتماعی شود صحیح نیست اما می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند و حجاب خیلی از مشکلات زناشویی و خانوادگی را می تواند مرتفع کند.

سرزهی ادامه داد: دشمن چند سال است از هر روشی استفاده می کند تا به ایران اسلامی ضربه بزند به خصوص در چند سال گذشته به روش جنگ نرم که یکی از بخش های آن ترویج بی حجابی است.

وی افزود: بسیاری از افراد جامعه به خاطر بی حجابی زندگی هایشان از هم پاشیده است در کنار آن فضای مجازی هم بسیار تاثیر دارد و استفاده غیر صحیح از آن بنیاد خانواده را متزلزل کرده است و این موضوع در بین ورزشکاران هم‌مشاهده شده و فضای موجود بسیاری از قهرمانان را از فضاهای قهرمانی و ورزشی دور کرده است.

سرزهی تاکید کرد: نیاز است که نهاد های متولی مثل ارشاد و تبلیغات با شیوه های مناسب بتوانند دختران و زنان را تشویق کنند و با استفاده از افرادی که روابط عمومی درست تری دارند این روزها در مسیرهای شلوغ حضور پیدا کنند و با طرح های تشویقی افراد را به این سمت هدایت کنند.

به گفته وی صرف این که یک روز یک جشن بگیرند کافی نیست و باید برنامه ها برای نهادینه کردن حجاب مداوم باشد.

انتهای پیام /