دوشنبه 9 مهر 1403

حضور یاوران فرهنگی در 40 دانشگاه / استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی با هدف تبادلات بین‌المللی + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حضور یاوران فرهنگی در 40 دانشگاه / استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی با هدف تبادلات بین‌المللی + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان بین‌الملل را فرصت بزرگی برای نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی و با رشد آموزش عالی کشورما ظرفیت‌هایی ایجاد شده که باید آن را قدر بدانیم. وی با ذکر مصادیق پیشرفت آموزش عالی گفت: توسعه مراکز آموزش عالی، افزایش تعداد هیئت علمی...

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان بین‌الملل را فرصت بزرگی برای نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی و با رشد آموزش عالی کشورما ظرفیت‌هایی ایجاد شده که باید آن را قدر بدانیم.

وی با ذکر مصادیق پیشرفت آموزش عالی گفت: توسعه مراکز آموزش عالی، افزایش تعداد هیئت علمی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان به طوری که اکنون نزدیک چند صد هزار صندلی خالی در مجموعه آموزش عالی کشو داریم. همچنبن رشد علمی و جایگاه ارزشمند علمی دانشگاه‌های ما در دنیا طرفیتی را ایجاد کرده تا بتواینم برای توسه قلمرو علمی کشور تلاش کنیم.

رستمی پذیرش دانشجوی خارجی است را یکی از موثر‌ترین راه‌ها توسعه دانست و افزود: ورود دانشجویان بین‌المللی به هرکشور ضمن رونق اقتصادی و گردش مالی، فرهنگ و داده‌های آمزشی، علمی و اجتماعی آن کشور را منتتقل می‌کند که عملا باعث توسعه مخاطب وزبان در دنیا می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به مسئولیت این نهاد در حوزه دانشجویان بین‌الملل گفت: مجموعه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در شورای راهبردی برنامه‌ریزی برای دانشجویان بین‌المللی مسیولیت دبیرخانه را به عهده دارد و مجموعه سیایت‌گذاری‌های حوزه دانش آموختگی، پذیرش، آموزش، پژوهش، و فرهنگ را انجام می‌دهد و همکاری‌های خوب و نظارت خوب در مجموعه آموزش عالی وجود دارد.

وی با اشاره به حضور روحانیون آشنا به فضای بین‌الملل در دانشگاه‌ها گفت: مجموعه‌ای از روحانیون آشنا با فضای بین الملل به عنوان یاوران فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور دارند.

وی تصریح کرد: یاوران فرهنگی دانشجویان در 40 دانشگاهی که تعداد بیشتری دانشجویان بین‌الملل جذب کردند حضور دارند و مجموعه‌ای از ارتباطات و فعالیت‌ها در نهاد مستقر است که همه با هدف استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان بین‌الملل به نفع ملت‌های منطقه و تبادلات بین‌المللی است.