جمعه 4 آبان 1403

حضور 2500 هنرمند در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
حضور 2500 هنرمند در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان میزبان حدود 2500 نوازنده و خواننده از سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با اتمام مهلت فراخوان جشنواره پانزدهم و پس از بررسی‌های صورت گرفته، 2500 نوازنده و خواننده آثارشان را در پنج بخش «موسیقی دستگاهی»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی»، «آفرینش در تکنوازی» و «آهنگسازی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بیشترین تعداد در قیاس با دوره‌های قبل است.

جشنوار پانزدهم ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» برگزار می‌شود.

در این دوره در بخش موسیقی دستگاهی 1120 خواننده و نوازنده، دربخش موسیقی کلاسیک 410 نوازنده، در بخش موسیقی نواحی 770 نوازنده و خواننده، در بخش آفرینش در تکنوازی 60 نوازنده و در بخش آهنگسازی 100 آهنگساز شرکت کرده اند.

داوری آثاررسیده از نیمه شهریورماه با حضور اساتید برجسته موسیقی ایران در قالب هیات داوران، بررسی و ارزیابی می شوند وبا پایان داوری، اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

5858

کد خبر 1551888