پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

حقوق شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح، بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که به همراه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مجمع عمومی کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در بندرانزلی شرکت کرده بود، گفت: مطابق پیگیری ویژه رییس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده 96 قانون تأمین‌اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور بازنشستگان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روشهای تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

موسوی گفت: در سال جاری در بودجه، بازپرداخت 90 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده که در حال پیگیری برای تدوین سازوکارهای تحقق آن هستیم.

وی افزود: رییس جمهوری و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلی که در زمینه افزایش مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پیش آمده بود، تأکیدات و حمایت ویژه‌ای داشتند و خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاش‌های صورت‌گرفته، خواسته بازنشستگان در مورد اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش مستمری‌ها، محقق شد.

موسوی همچنین در تماس تلفنی با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما در این زمینه توضیح داد: قبلا مصوبه‌ای که برای سایر سطوح بازنشستگان عزیز تأمین اجتماعی در هیأت محترم دولت طرح شد، مصوبه‌ای بود که در سایر سطوح، مصوبه قبلی شورای عالی کار را نپذیرفته بودند و تا سقف 10 میلیون تومان 10 درصد بعلاوه 650 هزار تومان بود و بالاتر از 10 میلیون تومان افزایش 10 درصد را مصوب کرده بودند که این مصوبه در خرداد ماه به ما اعلام شده بود و ما بر اساس قانون اجرا کردیم.

وی افزود: امروز براساس اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اختیاراتی که دولت به وزرای عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی داده بود و همچنین با دستور اکید و ویژه رئیس جمهور درباره بررسی و تصمیم جدید برای سایر سطوح؛ آقای دکتر زاهدی وفا اعلام کردند که مصوبه شورای عالی کار براساس ماه 96 قانون تأمین اجتماعی پذیرفته شده و انشاء الله ما این مصوبه را براساس ماده 96 و مصوبه شورای عالی کار برای سایر سطوح اعمال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد. همچنین روشهای تامین منابع، زمان و نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.