چهارشنبه 6 تیر 1403

حق انتخاب دیگری نداشتم، به دریای بابل رفتم / سیدعباسی: سرم برای کارهای عجیب درد می‌کند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حق انتخاب دیگری نداشتم، به دریای بابل رفتم / سیدعباسی: سرم برای کارهای عجیب درد می‌کند!

ستاره سابق فوتبال ایران می‌گوید برای کار کردن در فضای فوتبال مجبور است هدایت تیم‌هایی را برعهده بگیرد که شرایط خوبی ندارند.

به گزارش "ورزش سه"، داوود سیدعباسی به عنوان یکی از مربیان جوان فوتبال ایران طی چند سال گذشته با بدشانسی‌هایی در این عرصه روبه‌رو شده است. سیدعباسی که در سال‌های گذشته تیم‌های دارای ساختار و بزرگی را در دسته‌های پایین‌تر هم به او پیشنهاد نکرده‌اند، برای کار کردن در فضای فوتبال معمولا در نیمه راه هدایت تیم‌هایی را برعهده گرفته که اوضاع بدی دارند.

سیدعباسی در نیمه مسابقات لیگ یک فصلی که گذشت به دریای بابل رفت و در شرایطی روی نیمکت این تیم نشست که در قعر جدول حضور داشت و همان زمان خیلی‌ها این تیم شمالی را کاندیدای اصلی سقوط می‌دانستند. با حضور سیدعباسی اما این تیم شرایط بهتری از نظر فنی و نتیجه‌گیری پیدا کرد و در نهایت در روز آخر مسابقات با اختلاف یک امتیاز به دسته دوم سقوط کرد.

داوود سیدعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" درباره شرایط این فصل دریا و وضعیت خودش صحبت‌هایی را انجام داد که مشروح آنها را در ادامه می خوانید:

**در جدول 12 هفته آخر چهارم شدیم واقعیت این است که ما کار را در دریای بابل با مشکلات زیادی جلو بردیم. از روزی که آمدیم تیم مشکلات زیادی داشت، با این حال روی عملکرد خودمان حساب کردیم و سعی داشتیم هرچه در توان داریم بگذاریم. از عملکرد بازیکنان در مدت حضورم کاملا راضی هستم. من در 12 هفته پایانی هدایت دریا را برعهده داشتیم و با توجه به نتایج کسب شده اگر جدولی برای 12 هفته پایانی ترسیم کنید، ما رتبه چهارم را داریم. از عملکرد خودمان راضی هستیم، چون همه تلاش کردند اما در نهایت شانس با ما یار نبود.

**این تیم در 14 بازی 3 امتیاز گرفته بود! روز اولی که به دریای بابل رفتم، هدفم این بود که تغییری ایجاد کنم. فکر می‌کنم این کار انجام شد و هواداران فوتبال و به خصوص تیم دریا هم این تغییر را احساس کردند. این تیم در 14 بازی 3 امتیاز گرفته بود و همه تصور می‌کردند خیلی زودتر از اینها سقوطش قطعی شود!

**ناگهان امتیازات کسر شده را برگرداندند اتفاق مهمی که به شکل عجیبی رخ داد و باعث نگرانی‌ام شد، به موضوع برگشتن امتیاز برخی تیم های دیگر از سوی استیناف برمی‌گردد. من روزی که به دریا رفتم جدول و بازی‌ها را آنالیز کردم و بر اساس امتیازات کسر شده از تیم‌های دیگر کار را شروع کردم و فکر می‌کردم می‌توانیم به اندازه بقا امتیاز جمع کنیم. همین اتفاق هم افتاد اما متاسفانه برگشتن این تیم ها در فاصله سه هفته مانده به پایان کارمان را خراب کرد. ما در حال رقابت با تیم‌های دیگر بودیم که متاسفانه امتیازات کسر شده را ناگهان برگردانند و نمی‌دانم دلیل آن چه بود.

**انتخاب های اشتباه داوود سیدعباسی؟ ما باید به این نگاه کنید که من چقدر و چند پیشنهاد داشته‌ام که انتخابم دریای بابل بوده است. در فوتبال ایران مربیان زیاد تغییر نمی‌کنند و وارد شدن به چرخه برای مربیان جوان خیلی دشوار است. در چنین شرایطی چاره‌ای جز جنگیدن نیست. من به عنوان مربی کار می‌کنم و می‌جنگم. عملکرد فنی‌ام مشخص است، اما برای بررسی رزومه افراد باید همه چیز را در نظر بگیرید. رزومه من در دریا مشخص است، اینکه در مدت فعالیت‌مان چقدر امتیاز جمع کردیم و این را اهالی فوتبال متوجه می‌شوند.

**در پدیده هم تغییر ایجاد کردیم، اما خیلی مشکلات بود در پدیده مشهد هم ماجرا همینطور بود. روزی که من هدایت پدیده را برعهده گرفتم، از 12 بازی دو امتیاز گرفته بود و ته جدول قرار داشت. شما باید فوتبال را از همه زوایا نگاه کنید. آن تیم از قبل سقوط کرده بود و ما رفتیم و جنگیدیم، اما در نهایت به خاطر امتیازات رفته از قبل و مشکلات فراوانی که آنجا وجود داشت، نتوانستیم در لیگ بمانیم. اهل فن می‌دانند ما چه کارهایی کردیم و تیممان چقدر نسبت به قبل از ما تغییر داشت.، امابه هر حال تیم‌هایی را به من دادند که اصلا شرایط خوبی نداشتند و تلاش‌های ما نیز با وجود درمان مقطعی اما به واسطه اتفاقات قبلی به نتیجه نرسید.

**نگرانی بابت آینده مربیگری؟ من فقط نگران بودم که خدای ناکرده نتوانم در تیم دریای بابل تغییری ایجاد کنم. اگر نمی‌توانستم تغییر ایجاد کنم، احساس سرخوردگی داشتم. تیم ما اما شرایط بسیار خوبی پیدا کرد و خوب بازی می‌کردیم. الان فقط ناراحت هستم که با یک امتیاز فاصله سقوط کردیم، اما واقعا شرایط دریا مشخص است و مقایسه نتایج از زمان حضور ما و قبل از ما همه چیز را نشان می‌دهد. **ما پدیده نیم فصل دوم لیگ یک بودیم فوتبال همین است. گاهی وقت‌ها توپ هایی وارد دروازه نمی‌شود. مثل آن توپی که در بازی آخر در وقت‌های اضافی به شکل عجیبی گل نشد. اگر گل می‌شد ما می‌ماندیم و چادرملو به لیگ برتر نمی‌رفت. این‌ها جذابیت فوتبال است. باز هم می‌گویم بابت سقوط دریا ناراحتم، اما خیالم راحت است که تلاش زیادی کردیم و بازی‌های خوبی انجام دادیم. هرچند که پایان خوبی نداشت. با این حال این تیم را من نبستم و من شرایط را جلو نبردم، من فقط از زمان حضورم سعی کردم شرایط را بهتر کنم که این اتفاق افتاد. ما پدیده نیم فصل دوم رقابت‌ها بودیم.

**سرم برای کارهای عجیب درد می‌کند در فوتبال باید بجنگی و تلاش کنی. هرلحظه باید این اتفاقات رخ بدهد. باید بجنگی تا بهتر نتیجه بگیری. من سرم درد می‌کند برای چالش‌های عجیب، اما گاهی هم باید پیشنهادهای بهتری به شما بشود تا بتوانی بهتر کار کنی. اگر جایی باشد که آدم بتواند یک تیم خوب را خودش ببندد و روانه مسابقات کند، قطعا شرایط فرق می‌کند.

**سقوط مس و ماندن دریای بابل؟ این موضوع در حوزه اختیارات من نیست و حرفی ندارم. من فقط حسرت می خوردم که چطور امتیازات کسر شده از برخی تیم‌ها را در هفته های آخر برگرداندند.

حق انتخاب دیگری نداشتم، به دریای بابل رفتم / سیدعباسی: سرم برای کارهای عجیب درد می‌کند! 2