جمعه 28 اردیبهشت 1403

حمایت از طرح‌های نوآورانه صنعت کود و آفت‌کش‌های زیستی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حمایت از طرح‌های نوآورانه صنعت کود و آفت‌کش‌های زیستی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولاتی که اگر به شکل شیمیایی تولید شوند؛ مخل طبیعت و حیات هستند و اگر از دل طبیعت برآیند دوستدار و حافظ عمر پایدار آن. به همین دلیل سال‌ها است دنیا به سمت تولید و استفاده از کودها و آفت‌کش‌های زیستی راغب شده است. محصولاتی که عمر زمین را کم نکنند و مخاطرات آنها برای ادامه حیات جانداران و طبیعت کمتر باشد.

از این رو ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی منتشر کرده است تا از طرح های پیشنهادی شرکت های فعال حوزه کود و آفت‌کش برای تولید بار اول، توسعه مقیاس، توسعه بازار و طرح های فناورانه با قابلیت کاهش وابستگی یا افزایش صادرات حمایت کند.

«فراخوان حمایت از طرح های زیست فناورانه در حوزه کود و آفت کش» طرح هایی که به «توسعه تولید کودها و آفت کش‌های زیستی، بیوشیمیایی و شیمیایی (سویه جدید، فرمولاسیون جدید و غیره)»، «بهبود کارایی و افزایش ماندگاری کودها و آفتکش‌ها (کودهای کند رهش، غنی شده و غیره)»، «تولید ترکیبات هیومیک، اسیدهای آمینه، بیوچار، عصاره جلبک و غیره» و «افزایش تولید کودهای بایوکمپوست» کمک کنند را در اولویت حمایت قرار داده است.

فناوران در ارائه طرح های خود باید مواردی چون «سطح آمادگی فناوری و سطح آمادگی بازار»، «وجود زیرساخت تولید یا امکان همکاری با سایر شرکت های تولیدی»، «وجود بازار داخلی یا خارجی برای محصول»، «بهره برداری از فناوری های جدید و کارآمد در توسعه محصول» و «امکان اخذ مجوزات لازم» را رعایت کنند.

علاقه مندان مشارکت در این طرح تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://biodc.isti.ir/ مراجعه کنید.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانش بنیان زیست فناوری آفتکش زیستی کود زیستی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است