یک‌شنبه 1 مهر 1403

حمایت مسوت از دمیرال / اوزیل بار دیگر به آلمان دهن‌کجی کرد! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حمایت مسوت از دمیرال / اوزیل بار دیگر به آلمان دهن‌کجی کرد! (عکس)

مسوت اوزیل، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، در دعوای اخیر بین دو کشور بر سر حرکت مریح دمیرال، طرف ستاره ترکیه‌ای را گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ترکیه از ساعتی دیگر در یک دیدار بسیار مهم برای فوتبال این کشور به مصاف هلند می‌رود. دیداری در یک چهارم نهایی یورو 2024 که می‌تواند ترکیه را به نیمه‌نهایی این تورنمنت بزرگ اروپایی برساند.

تیم وینچنزو مونتلا به عنوان پدیده تورنمنت در حالی قدم به بازی با هلند می‌گذارد که حرکت مریح دمیرال در بازی قبلی باعث ایجاد تنش شدید بین ترکیه و یوفا و به خصوص بین ترکیه و آلمان شده است.

مریح دمیرال که در جریان پیروزی 2-1 ترکیه مقابل اتریش در یک‌هشتم هر دو گل کشورش را زد بعد از گلزنی با دستهایش حرکت مشهور به گرگ خاکستری را به نمایش گذاشت. یوفا دمیرال را به دلیل انجام این حرکت که آن را سیاسی دانست دو جلسه محروم کرد. سیاستمداران آلمانی از جمله وزیر کشور آلمان از این اقدام دمیرال خشمگین هستند و این باعث شده سیاستمداران ترکیه از جمله رئیس‌جمهور این کشور رجب طیب اردوغان به حمایت از مریح دمیرال بپردازند.

امروز مسوت اوزیل که سابقا بازیکن تیم ملی آلمان و دوره‌ای کاپیتان آلمان بوده و با مانشافت جام جهانی 2014 را فتح کرده طرف کشور آبا و اجدادی‌اش را گرفت و با انتشار یک استوری اینستاگرامی از مریح دمیرال حمایت کرد.

اوزیل در اینستاگرام خود عکس مریح دمیرال در حال به نمایش گذاشتن آن علامت را منتشر کرده و ضمن استفاده از پرچم ترکیه نوشت:" به پیش ترکیه".

مسوت اوزیل در گذشته و پیش از شروع جام جهانی 2018 هم به دلیل حضور در ترکیه و عکس گرفتن با رجب طیب اردوغان با انتقادهای شدیدی در آلمان مواجه شده بود و این استوری امروز او بار دیگر آلمان‌ها را علیه مسوت خواهد شوراند.

حمایت مسوت از دمیرال / اوزیل بار دیگر به آلمان دهن‌کجی کرد! (عکس) 2