یک‌شنبه 15 مهر 1403

حمایت‌های کاغذی از دانش‌بنیان‌ها / ارزیابی‌ها را دقیق‌تر کنید + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حمایت‌های کاغذی از دانش‌بنیان‌ها / ارزیابی‌ها را دقیق‌تر کنید + فیلم

جزایری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره شرکت‌هایی که شایستگی دانش‌بنیان شدن را ندارند، گفت: ارزیابی دانش بنیان‌ها باید دقیق‌تر شود. محصول برخی شرکت‌ها در سطح دانش‌بنیانی نیست، اما روال داوری‌ها و مسیر اداری به گونه‌ای طی می‌شود که آن محصول دانش بنیان شناخته می‌شود. مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: از طرف دیگر، محصولی شایستگی...

جزایری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره شرکت‌هایی که شایستگی دانش‌بنیان شدن را ندارند، گفت: ارزیابی دانش بنیان‌ها باید دقیق‌تر شود. محصول برخی شرکت‌ها در سطح دانش‌بنیانی نیست، اما روال داوری‌ها و مسیر اداری به گونه‌ای طی می‌شود که آن محصول دانش بنیان شناخته می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: از طرف دیگر، محصولی شایستگی دانش بنیان شدن را دارد، اما در شهری قرار دارد که سختگیری زیاد است؛ به همین دلیل جزو محصولات دانش‌بنیان به حساب نمی‌آید. متاسفانه در این قسمت سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی درباره روند پیچیده بروکراسی‌های اداری گفت: اعتبارات و حمایت‌هایی که وجود دارد در پیچ و خم اداری گم می‌شود و کار سخت‌تر از روال عادی پیش میرود.

جزایری با اشاره به شعار سال که «تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی» تعریف شده و بی‌اعتنایی به این شعار گفت: تغییرات به وجود آمده درحد اسم است و در عمل و مراحل اداری تغییری ایجاد نشده و همچنان پروسه‌های اداری طولانی است.

وی اضافه کرد: ما زمانی می‌توانیم تغییر را حس کنیم که بخشنامه‌ها تغییر کند و مراحل اداری کوتاه شوند.